Avrupalı Airbus, Amerikalı Boeing'e karşı çok yolcu taşıyan büyük gövdeli uçakları savunarak, A380'i geliştirdi. Böylece, 37 yıldır dünyanın en büyük yolcu uçağı olan Boeing 747'den bu unvanı geri aldı. B747, bazı havayollarının filosu altında Türkiye'ye seferler yapıyor. Ancak ülkemiz tesciline geçen, Türk Hava Yolları (THY) çatısı altında faaliyet gösteren B747 hiç olmadı. Çünkü, Türkiye pazarı böyle bir uçağa ihtiyaç duymadı. Peki bu uçak neden geldi? Airbus, A380'i Türkiye'ye getirerek, potansiyel müşterilerine satma arzusu taşımıyor. Marka algısını güçlendirmeyi ve yeni geliştirdiği modellerine ilgiyi artırmak istiyor. Sektördeki gelişmeler bu hızla giderse, THY ve diğer şirketler gelecek yıllarda bu ve benzeri uçaklara ihtiyaç duyabilir. Ancak, asıl mesele THY'nin son siparişlerinde Airbus'ı tercih etmesi, ayrıca Türkiye'deki yolcu uçaklarının yüzde 50'ye yakınının Airbus olması ve tabii olarak büyüyen pazara yeni uçakların satılması. Bütün bu gelişmeleri, Airbus'ta öncü rol oynayan Fransa'nın siyasi takıntıları ve yaklaşımları gölgeliyor. Öte yandan, Boeing de uzunca bir süredir Türkiye'ye soğuk davranıyor. Airbus da doğru bir zamanlamayla bu açığı doldurmaya gayret gösteriyor.
Yayın tarihi: 4 Kasım 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/11/04/pz/haber,EB44C9374AAE45BFB5427906D4CF22BB.html
Tüm hakları saklıdır.