Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) geçmiş yıllarda çok eleştirilen uygulamaları nereden icap ettiyse yeniden sahneye koymaya başladı.Ulaştırma Bakanlığı'nın 3-4 yıldır üzerinden hassasiyetle durduğu kanun ve nizamlara uygun hareket etme prensibini terk eden SHGM, özellikle yurtdışından kısa süreli uçak kiralamada bazı şirketleri kayırırcasına hareket etmeye başladı. Mesela, bazı havayolları 2006'nin ikinci döneminde sektörde durumun kısmen bozulması üzerine uçaklarını yurtdışına kiraladı. Bazıları ise daha istikrarlı bir politikayla iç hatlardaki yolcu artışını değerlendirerek, filosunu, pilotunu, hostesini, teknisyenini ve diğer personelini tutarak kışın zor şartlarını atlatıp baharla birlikte yeni sezona girdi. Ve yoğun sezonda elde etmeyi planladığı gelirle düşük sezonun giderlerini pozitife çevirmek için yola koyuldu. Fakat, SHGM prosedürlere ve kendi uyarılarına sırt çevirerek bazı havayollarının uçaklarını yurtdışına kiralamasına rağmen yurtdışından sadece yoğun sezonda kullanılmak üzere yeniden uçak kiralamasına onay verdi. Bu durumda kışın filosunu ve personelini tutan havayollarının zararını kim temin edecek? Halbuki, 14 Nisan 2007'de SHGM, havayollarına yazı yazarak, uçaklarını yurtdışına kiralayan şirketlerin yeniden uçak kiralamayacağına yönelik uyarıda bulunmuştu. Şimdi ise kendi uyarısına kendisi uymuyor. Yurtiçinde piyasa iyi değil diye uçaklarını yurtdışına kiralayan havayollarına SHGM hangi mantıkla ve ne karşılığında yeniden uçak kiralama izni veriyor? Bazı havayollarını neden kayırarak Türkiye'de havacılık sektörünün bozulmasına sebep oluyor? Peki 2006'da aynı durumda olan bazı havayollarına neden izin vermedi? Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arı Duru'nun sektörün kafasını karıştıran bu konulara açıklık getirmesi gerekiyor.
Yayın tarihi: 1 Temmuz 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/07/01/pz/haber,AA7E93C399D3495AB001AE2C77074B4B.html
Tüm hakları saklıdır.