Uzman Görüşü
Teknik arıza olabilir
ARALARINDA aynı geminin süvariliğini de yapmış kişiler de bulunan denizci dostlarımla görüştüm. Elimizde net bir bilgi yok. Ancak benzer olaylar daha önce yaşandığı için fikir yürütmek mümkün. İki ihtimal var: İhmal: Gemi bağlandıktan sonra kumanda makine dairesine geçer. Aşağıdaki kollar ileride kalmış olabilir. "Ki böyle bir hata gerçekten çok zayıf ihtimaldir." Teknik arıza: Pervane kanatlarının açı değiştirerek yön ve sürat kazandırdığı "Pitch Control" gemilerde açılara kumanda eden hidrolik pompalarda arıza meydana gelebilir. Bunlardan birinin durması durumunda tekne aksi yönde ilerler. Muhtemelen facianın nedeni budur. Şimdilik tek karanlıkta kalan tarafı makineler stop etmeden neden iskele verildiği. Bizde daha önce de Karaköy rıhtımında bu tür olaylar yaşanmış ancak yaralanmaya neden olmadığı için kamuoyu farkına varmamıştı. Bu kazadan çıkartılabilecek dersler var. İnsanlarımız büyük gemilerin dışında, şehir hatları gemilerinde de manevra sırasında halat mahallinin içine kadar giriyor ya da çımacının dibinde bekliyorlar. Benzeri kazalar orada da yaşanabilir. Bundan ders çıkararak tedbir almalıyız. TURGAY NOYAN
Yayın tarihi: 21 Ağustos 2007, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/08/21//haber,F8B1EB280EBA4E6399203156EE63FC8F.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.