Ak Parti Gaziantep Milletvekili Mehmet Şimşek, siyasi arenada acemi olabilir.
Ancak tüm dünyada yaptığı derin araştırmalarla haklı bir üne kavuşan
Merrill Lynch'deki kazandığı tecrübe sanki göz ardı ediliyor. Geçen hafta Şimşek, tekstilde katma değeri düşük ürünlerin Çin'e bırakılması yönünde bir beyanat vermiş ve ortalık karışmıştı.
Şimşek kelimeleri yanlış seçmiş, söylemek istediğini çok doğrudan söylemiş olabilir. Ya da markalaşma konusuna sonradan düzeltme mahiyetinde değil de tekstil konuşurken vurgu yapması iyi olabilirdi.
Ancak Türkiye'nin sadece tekstilde değil diğer sektörler konusunda da kendisini nasıl konumlandıracağı, nasıl bir strateji izleyeceği eminim şu anda ekonomi yönetiminin masasındaki en önemli konulardan bir tanesi.
Tekstil sektörünün baş mücadelecisi olan
TİM Başkanı Oğuz Satıcı'nın dün bu konudaki sözlerini okurken,
"...geleceği geçmişinden daha parlak olan tekstil ve hazır giyim sektörümüz..." şeklindeki tanımlaması doğrusu garibime gitti. Niye derseniz, şöyle ki...
Başta Koç olmak üzere Türkiye'nin dev holdingleri bir biri ardına tekstil ve konfeksiyonu çıkmayı düşündükleri sektörler arasına alıp, enerji gibi diğer sektörleri ön plana niye çıkardılar peki?
Bazı gruplar tamamen tekstilden çıkmadı ama yeni yatırımlarla da taçlandırılmıyorlar bu alanı. Özetle dev özel sektör temsilcileri zaten bir karar vermişler. Markalaşma konusu ise artık sektörde bir türlü dört başı mamur gerçekleştirilemeyen bir hayale dönüştü galiba.
Bugünkü Tüm Yazıları
Peki devler neden tekstilden çıktı?
Yayın tarihi: 1 Ağustos 2007, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/08/01//haber,E35964C8EB0A46CAA2663A2822EDF7C8.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.