Endüstriyel tasarım öğrencileri sergiyi, bir ders niteliğinde geziyor ve notlar alıyor.
Müzedeki renkler
Londra'daki Design Museum bu sene 25. yılını doldurdu. 25 yılın 'en iyi'lerinin seçildiği '25/25' sergisinde gazete formatından elektrikli süpürgeye kadar farklı eserler yer alıyor. Ama en çok ilgiyi hiç şüphesiz birbirinden çarpıcı fotoğrafları ve yaratıcı konularıyla Colors (Renkler) dergisi topluyor..
Londra'daki Design Museum Tasarım Müzesi, bu yıl açılışının 25. yılını doldurdu. Müze, çeyrek asrı dolduruşunu kutlamak için, 25 yıl içinde sergilenen en iyi eserleri seçti. Bunu yapmak için de, Terence Coran, John Pawson, James Dyson ve Jaime Hayon gibi, dünyaca ünlü 25 tasarımcıyı Londra'ya davet etti. En iyi tasarım objelerinin belirlendiği sergi, önümüzdeki üç ay boyunca Londra'da ziyarete açık olacak.
ELBİSEDEN RENDEYE
25/25 sergisinde herhangi bir konsept yok. Tek kural: En iyilerden biri olmak. Bu nedenle, 1983 yapımı bir çaydanlıktan 1987 yapımı bir peynir rendesine, The Guardian gazetesinin 1988 yılındaki formatından 1994 yapımı bir elektrikli süpürge makinesine, 2001 yapımı bir iPod'dan 2003 yapımı bir sandalyeye kadar, birbirleriyle hiç alakası olmayan ürünleri burada görmek mümkün. Sergide Hüseyin Çağlayan'ın 2000 yılında tasarladığı ve ünlü moda dergisi Vogue'da da yer alan 'uçak' modelindeki elbisesi de sergileniyor. Ama aralarında en çok dikkat çeken ise hiç şüphesiz, çılgın fotoğrafçı Oliviero Toscani'nin fikirleriyle, hiç de alışık olmadığımız bir hava kazanan Benetton firmasının Colors (Renkler) dergisi. Derginin bu denli farklı ve başarılı olmasında ise fikir babaları Oliviero Toscani ve Luciano Benetton'un katkıları yadsınamaz. Zaten onlar da dergiyi ilk çıkardıkları günden itibaren, 'Farklılık, arzu edilen bir özelliktir, fakat aynı zamanda bütün kültürler eşit değere sahiptir,' inancını temel almışlar. Colors'ın ilk günden bu yana tüm sayılarını, en beğendiği eser olarak seçen ise ünlü tasarımcı Jaime Hayon. Bir dönem Benetton firmasında iletişim ve araştırma departmanında çalışan tasarımcı, Colors bence çeşitliliği temsil ediyor. Göz alıcı renkler ve objeler kullanarak, dünyanın gerçeklerini ortaya çıkarıyor. İçerik ise yaratıcılıkla dolu," diyor. Hayon'ın bu tezini de derginin, toplam 40 ülkede, dört farklı dilde baskı yapması ve internet sitesinin rekor sayıda ziyaret edilmesi de destekliyor.
MAGAZİN YERİNE AIDS
Colors'ın bir giyim markasının çıkardığı dergi olması sizi aldatmasın. Çünkü bu dergide, trendlerin yerini, AIDS'le mücadele, savaşlar, ekoloji gibi tüm dünyayı yakından ilgilendiren sosyal konular alıyor. Moda, oyuncaklar ve alışveriş gibi konular da yine bu sosyal konularla harmanlanarak, hiç de alışık olmadığımız bir şekilde okuyucuya aktarılıyor. Fotoğrafı, herkesin ortak dili olarak kabul eden Colors, yazıdan çok fotoğraflarıyla mesajları her ırktan insanla eşit şekilde paylaşmayı amaçlıyor. Fotoğrafların ve sıradışı kapaklarının birçoğunun ardında ise Oliviero Toscani imzası var.
FARKLILARA İLGİ
Dergi, 41. ve 60. sayıları arasında objektifini, gezegen üzerindeki farklı topluluklara çevirerek de yine olay yaratmıştı. Fotoğraf ve röportajları aracılığı ile, insanların iç güzelliğini basit bir şekilde aktarmaya başladı. Zaten marka da reklamlarında, diğer moda firmalarının aksine top modellere değil, farklı ırklardan sıradan insanlara yer veriyor.
Yayın tarihi: 21 Temmuz 2007, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/07/21/ct/haber,97417B3490A743C08E0AFD613F6689F4.html
Tüm hakları saklıdır.