EFENDİM Devlet Demiryolları'ndan açıklama geldi.. Altında çifte imza, koskoca bir sayfa..
Efendim, 2003'te Ankara-İstanbul yollarını ve trafiğini ıslah etmişler. 650 teknik adam altında 5100 (Beş bin yüz) imza bulunan rapor yazmış. Öyle başlamış hızlı tren.
Olay sonundaki raporlara göre, kaza, trenin 80 gitmesi gerekirken 132 kilometre hızla gitmesinden olmuş. Kaza sonrası görevden alınan Genel Müdür, mahkeme kararı ile geri dönmüş.
Yani Devlet Demir Yolları suçsuz, kabahat makinistlerde..
Peki biz 4 sene sonra bu konuyu niye yazdık da açıklama geldi?.
40 kişinin ölüp, 89 kişinin yaralandığı kazanın bilirkişi raporu, Sakarya 2. Ağız Ceza'ya nihayet geldi de ondan.
İstanbul Üniversitesi Ulaştırma Ana Bilim Dalı tarafından oluşturulan heyet, suç dağılımını şöyle yaptı..
"Birinci makinist Fikret Karabulut sekizde 3, İkinci makinist Recep Sönmez, sekizde 1, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları sekizde 4!.."
Yani 40 ölü, 89 yaralının yüzde 50 sorumlusu Devlet Demiryolları..
Biz de dedik ki..
Devlet Demiryolları nedir?.. Raylar, trenler, istasyonlar mı?. Yani, giden ya da duran cansız varlıklar mı?. Canlısı yok mu, bu yüzde 50 suçlunun..
Yayın tarihi: 5 Haziran 2007, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/06/05//haber,CB3CF20BDE3F45F69D9F219E88948DD2.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.