kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
  |  Benim şehrim | 24 Nisan 2007, Salı
Son Dakika
ARAYIN
atv
Kanal 1
ABC
Mardin'in markalaşması için herkesin elini taşın altına koyması gerektiğine inandığını belirten Mardin Vali Yardımcısı Niyazi Ulugölge ise kentin markalaşması ve şehir pazarlaması için yerel yönetimler ve sivil toplum örgütlerine büyük işler düştüğünü, bu nedenle el birliği ile bu projeye destek vermeleri gerektiğini ifade etti.

Mardin markalaşıyor

Mardin Valiliği ve GAP GİDEM tarafından "Marka şehir ve Şehir Pazarlaması" konulu konferans Mardin'de başladı...
Tarihi Erdoba konağında başlayan ve 2 gün devam edecek olan konferansa Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) inşaat mühendisi öğretim üyesi Prof. Dr. Metin Ger, ODTÜ Karar Yönetim Danışmanlık A.Ş proje uzmanı Nurhan Koraz konuşmacı olarak katılıyor. Konferansa Mardin Vali Yardımcısı, Niyazi Ulugölge Belediye Başkan Vekili Deniz Beşenk, Kırklar kilisesi papazı Gabriel Akyüz, kamu kurum müdürleri ve sivil toplum örgütleri temsilcileri katıldı.

Konferansta marka şehir konusunda katılımcılara bilgi veren Prof. Dr. Metin Ger, 'Marka şehir, şehir pazarlaması' kavramlarının bir şehrin veya bölgenin ekonomik değere dönüştürülebilecek kaynaklarının belirlenmesinde önemli rol üstlendiğini belirterek, Mardin'in markalaşması halinde dünyanın önemli turizm merkezi haline geleceğini söyledi.
Mardin'in marka şehir olabilmesi için bütün yerel yönetimler ve kamu kurum müdürlerine çok büyük işler düşeceğini vurgulayan Ger, "Öncelikle şehrin sosyal ve alt yapısının düzenlenmesi, ortak hedeflerin belirlenmesi, gelişim gündeminin oluşturulması, mevcut potansiyelin ortaya çıkartılması, ortak vizyona ulaştıracak aksiyon planlarının oluşturulması, paylaşımın ve iletişimin artması, ortak kent vizyonunun ve değerlerinin oluşturulması, görüşlerin bütünleştirilmesi ve kararlara yöneltilmesi, uygulama yöndeşliğinin sağlanması gerekir.Bir diğer önemli husus ise, uygulama bilgi birikiminin sağlanması ve geliştirilmesi, katılımlı, işbirliği içinde, ortak tasarım ve eylem ortamının oluşturulması, katılanların birbirinden öğrenmesi, geniş kapsamlı uzlaşmanın sağlanmasıdır." şeklinde konuştu.

ODTÜ Karar Yönetim Danışmanlık A.Ş. proje uzmanı Nurhan Koraz ise Mardin Marka Şehir Projesi'in ilk adımı olarak düzenlenecek olan 'Arama konferansının amacının iddia sahipleri tarafından paylaşılan ortak kent vizyonu ve değerlerinin oluşturulması olduğunu belirterek, konferansın, Mardin'de markalaşma sürecinin sağlıklı işleyebilmesini sağlayacak olan katılımlı yaklaşımı başlatacağını söyledi.