Antalya Havalimanı ihalesinde kıran kırana bir mücadele yaşandı. İstanbul, Ankara ve İzmir'i de aynı sistemle yapan
Tepe-Akfen,
Alman Fraport-IC ortak girişimini rahat bırakmayarak sonuna kadar fiyat artırdı. Sonuçta ipi göğüsleyen
İbrahim Çeçen'in IC Holdingi oldu.
Devlet tek kuruş harcamadan son derece lüks ve yüksek kira bedeli ile böyle bir tesise sahip olacak. Bir süre sonra da tamamının işletmesine de sahip olacak.
İhale sonrası, ihale koşullarını yerine getirmediği iddia edilen Çelebi elenince, her ihale sonrası alışkın olduğumuz klasik demeçler gelmeye başladı.
Çelebi Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Canan Çelebioğlu Tokgöz "İhaleye katılmış olsaydık, 4 milyar dolar verirdik. Oysa burası 3.2 milyar dolara gitti" şeklinde demeç verdi. Bu şık bir davranış değildir. İhale şartnamesinde belirtilen belgeleri eksik vermiş oldukları için, mevzuat gereği ihaleye katılamayıp, sonra da çıkıp 'Ben girseydim daha fazla teklif ederdim demek etik değildir. Genelde ihale sonrasında, ihaleye katılamayan veya kaybedenlerin başvurdukları bu yönteme, Çelebi gibi saygın bir firmanın da başvurması beni şaşırttı.
Canan Çelebioğlu'na düşen görev, bu tür demeçler vermek yerine, ihale dosyasını eksik hazırlayan mensuplarını cezalandırmak olmalıdır.
Bugünkü Tüm Yazıları
Antalya Havalimanı ihalesi sonrası Çelebi'nin demeçleri
Yayın tarihi: 20 Nisan 2007, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/04/20//ayaydin.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.