|
|
|
|
|
|
KMG'nin raporunda öne çıkan veriler şöyle:
* Türkiye'de ev tekstili pazarı 2006 yılında 1.2 milyar dolarlık bir değer yarattı. Bu değer geçmiş yılla karşılaştırıldığında yüzde 2.7'lik bir küçülmeye denk geliyor.
* Yapı itibariyle ev tekstili pazarı dönemsel / sezonsal olarak farklılıklar gösteriyor. Yaz dönemlerinde artarken kış dönemlerinde azalıyor.
Yazın satışlar yüzde 39.8 arttı
* 2005 Eylül-2006 Şubat arasını kapsayan 6 aylık dönemden 2006 yaz dönemine (Mart-Ağustos arası 6 ay) geçişte ciro bazında yüzde 39.8'lik bir artış görülüyor. 2006 yaz dönemi cirosunun 2005 yaz dönemi cirosuna göre yüzde 7.5 üzerinde olduğu ancak 2006 kış dönemindeki alımların ise bir önceki kışa göre yüzde 14 oranında düştüğü görülüyor.
* Bu nedenle toplam bir yıllık ev tekstili alımları yaz döneminde bir öncekine göre daha fazla gerçekleşmiş olsa da, kış döneminde tüketicilerin ev tekstili ürünlerine önceki yıl aynı dönemine göre daha az para ayırması ile azalma görülüyor.
* Halı-kilim-yol halısı, perde, banyo ev tekstili ürünleri, yatak odası ev tekstili ürünleri ve oturma odası-salon ev tekstili ürünleri gibi kategorilere ayırarak incelediğimiz sektörde "yatak odası ev tekstili" kategorisi en yüksek ciro ve payı oluşturuyor. ikinci sırada yakın bir payla "halı; kilim; yol halısı" kategorisi geliyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|