|
|
Zavallı Doğa acımasız THY
Doğa Bekleriz'in uçakta çıkardığı marazayı duymuşsunuzdur. Kalkış sırasında koltuğunu dik duruma getirmeyi reddettiği için hostesle tartışmış ve sonra da uçuş güvenliğini tehlikeye sokmaktan dolayı inişte ifadesi alınmış. Şöhret şımarıklığının başını belaya soktuğu ilk kişi değil, sonuncusu da olmayacağına adım gibi eminim. Bu şımarıklığın ardından yaşananlara 'Hostes çirkin, ben güzelim' tarzı bir açıklama getiren birine ya gülünür ya da acınır! Bu işin bir yanı, diğer yanda THY'nin zaman zaman fazla katı hale gelen 'koşulsuz müşteri memnuniyeti' var. THY'de çalışıyorsanız, bilet parasını ayakkabısının içinden çıkarıp ödemeye kalkan bir yolcunun verdiği parayı almamak ya da durumu eleştirmek gibi bir şansınız olamaz. Denemesi bedava! Bakalım birisinin ayakkabasından çıkardığı parayı elinize alabiliyor musunuz? VIP olan tüm alanlarda vukuat defterleri vardır. Yer görevlilerine 'geri zekalılar' diye bağıran vekillerden her türlü rezilliği yapanlara kadar çok sayıda örneği orada bulursunuz. Yerdekiler kadar, havadakilerin de durumu zordur. Hosteslerin görevleri arasında kendilerine asılanlara yüz vermenin de bulunduğunu zanneden bir grup salak vardır. İçecek ve yiyeceklerini alırken eline dokunmaktan, uçuş boyunca düğmeye basıp, her 3 dakikada bir bir şey isteyenlere ve boş servislerin arasına kartvizitlerini sıkıştıranlara kadar çok sayıda davranış modelinden söz edebiliriz. Hostesler tüm bu terbiyesizlikleri göğüslemek zorundadır çünkü yolcu şikayette bulunduğunda kolaylıkla kınama ya da uyarı cezası alabilirler. Bu yazdıklarım sadece erkek yolculara ait rahatsızlıklar. Kocasının bakışını kıskanandan hostesin boyuna takanlara kadar bir de kadın yolcuların vukuatları vardır. Uyku bandının kumaşını beğenmediği için hosteslere hakaret eden bir kadın hatırlıyorum. Hostese hakaret edeceğine,oradaki formlardan birine şikayetini yazması lazım ama yazmak zahmetli, hakaret etmek kolay. Bu olayda konu başlığı olan 'uçuş güvenliği' kafadan uydurulmuş ya da abartılmış önlemler değildir. Aksine çok sıkı denetime tabii olan uluslararası kurallardır. Mesela bir kaza durumunda tahliye işleminde kullanılan 'slide'lardan biri arızalı olursa güvenlik gerekçesiyle uçaktan belirli sayıda yolcunun indirilmesi gerekir. Aksi durumda ciddi bir ceza ile karşı karşıya kalınabilir. Bunlar sadece Türkiye'de yaşanan sıkıntılar değil, bunu bilmiyor değilim. Ölesiye bir rekabet yaşanan havacılık sektöründe fark yaratmanın 'hizmet kalitesinden' geçtiğini de biliyorum. İnsan gibi muamele görmek isteyenin insan gibi davranması gerektiğine inananlardanım. THY kuralları elemanlarına, 'Hayvanlık yapana da insan gibi davranın' diyor. Bu yöntem ticari olarak doğru olabilir ama bana abartılı geliyor...
|