İpteki çamaşır, Türk kadınının en önemli gurur kaynağı
P&GGenel Müdürü Saffet Karpat, Türkler'in temizlik ve kişisel bakım alışkanlıklarını anlatırken, kadınlara ilişkin yıllardır değişmeyen bir gerçeği vurguluyor: Türk kadını, ipe astığı çamaşırın ne kadar beyaz olduğuyla çok ilgili. Bunun için deterjan teknolojisinin gelişip 40 derece ısının bile yeterli olmasına bir türlü itibar edilmiyor ve kadınlar 60 derecenin altındaki sıcaklıkta çamaşır yıkamayı kabullenemiyor. Televizyon reklamları bir yana, en etkili yöntem hala ağızdan pazarlama. 1980'lerin ortasında Dürüst Ailesi'nden Alo-Mintax'ı satın alan P&G, zaman içinde bu markadan vazgeçti. Saffet Karpat bu durumu, "Çünkü 17 milyon hanenin 13 milyonunda otomatik çamaşır makinesi var. El deterjanları, toplam pazarın yüzde 3-4'ünü geçmiyor. Mintax da elde çitileme ile ün yapmıştı. Bu pazar küçülünce marka da yok oldu" diye açıklıyor. Deterjan ve temizlik kağıtlarının Gebze'deki fabrikada üretildiğini anlatan Karpat, "Üretimin yüzde 35'i ihracata gidiyor. Kozmetik ürünlerimiz ise Avrupa'dan geliyor" dedi.