Tüketiciler Birliği Başvuru Merkezi Başkanı Uğur Zincir, Şubat ayında kredi kartı aidat ücretlerine ilişkin olarak yapılan tüketici başvurularının bir önceki aya göre yüzde 243 artarak 640'a ulaştığını kaydetti. Zincir, "Tüketicinin bankacılık sektörünün haksız uygulamalarına isyanı, artarak devam ediyor" dedi.
Zincir, Tüketiciler Birliği Başvuru Merkezi'nin Şubat ayı raporuna ilişkin yaptığı açıklamada, Tüketiciler Birliği Başvuru Merkezi'ne Şubat ayında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 250 artışla 1.190 başvuru yapıldığını belirtti. Zincir, 2006 Şubat ayında yapılan başvuru sayısının 504 olduğunu hatırlattı.
Kredi kart aidat ücretleri ile ilgili olarak, 2007 Ocak ayında 263 başvuru yapıldığını ifade eden Zincir, bu rakamın Şubat ayı içinde yüzde 243 artışla 640'a ulaştığını dile getirdi. Yine aynı dönemde ayıplı hizmetler ile ilgili başvuruların 205'e, ayıplı mallar ile ilgili başvuruların ise 117'ye ulaştığını ifade eden Zincir, Tüketiciler Birliği'nin son dönemde kredi kart aidat ücretlerinin tüketiciye iadesi gerektiğine ilişkin yürüttüğü çalışmaların olumlu sonuçlar vermeye başladığını vurguladı. Zincir, şunları söyledi:
"Bir yandan haksız kredi kart aidat ücretlerine itiraz eden tüketici sayısında rekor artış gözlenirken, diğer yandan bir çok Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerinden tüketici lehine kararlar çıkmaya başlamış, son olarak Konya Tüketici Mahkemesinin kesin hüküm niteliğindeki kararı ile kredi kart aidatlarının yasal olmadığına karar verilmiştir."