kapat
   
12 Mart 2007 Pazartesi
 
SABAH Gazetesi
 
Servislerimiz
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
'İyi ki askerler var, yoksa tıraş bıçağı satılmayacak'
"Türkiye'ye her yıl 50 milyon $ yatırıyoruz"
İpteki çamaşır, Türk kadınının en önemli gurur kaynağı

'İyi ki askerler var, yoksa tıraş bıçağı satılmayacak'

P&G Genel Müdürü Karpat, güzellik ürünü kullanımında erkeklerin payının arttığını, jöle-briyantin tüketiminin patladığını belirterek, "Ama tıraş ortalaması haftada 2.1'i geçemiyor. İyi ki asker var" dedi.

Procter&Gamble (P&G) Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölge Başkan Yardımcısı ve Türkiye Genel Müdürü Saffet Karpat, Türkiye'de güzellik ürünleri pazarının son üç yılda yüzde 15-25 arasında büyüdüğünü belirterek, "Pazar büyüklüğü 1.5 milyar Euro. Erkekler bunun üçte birini oluşturuyor. Erkekte jöle ve briyantin kullanımındaki artış çok şaşırtıcı, ama bir türlü tıraş ürünleri kullanımını artıramıyoruz" dedi.
Türkiye'de P&G'nin içinde bulunduğu pazarların son 3 yılda yüzde 10-30 arasında büyüdüğünü söyleyen Saffet Karpat, bunun, nüfus artışı, hane sayısı artış] ve gelir artışı gibi üç nedene bağlı olduğunu belirtti. Karpat, Türkiye'de arzu ettikleri düzeyde büyümeyen iki kategorinin tıraş bıçağı ve diş macunu olduğunu vurgulayarak şunları söyledi: "Erkeklerde haftalık tıraş ortalaması 2.1. Sadece düğüne-derneğe, gezmeye giderken tıraş olan bir kitle var. İyi ki asker var diyoruz bazen, askerlerin her gün tıraş olma zorunluluğu olmasa ortalama da düşerdi. Öte yandan diş macunu pazarında bir türlü iki haneli büyüme göremedik. Hep yüzde 10'un altında büyüyor. Beş yıl boyunca Milli Eğitim Bakanlığı ile işbirliği yaparak okullarda eğitim verdik. Gelin görün ki anne-baba eve almayınca, model olmayınca çocukta diş fırçalama alışkanlığı yerleşmiyor. Bunun gelir düzeyiyle de bire bir ilgisi yok. Kazakistan örneğin, ağız sağlığı ürünü tüketiminde bizden üç kat önde. Ortalama gelirleri bizim üçte birimiz, ama yıllarca okullarda bu konu ders olarak okutulmuş. Alışkanlık yerleşmiş. Bizde yeni neslin durumu da parlak değil."

HEDEF, İSO 500'DE İLK 25
P&G Türkiye, Türkiye'deki faaliyetlerine temizlik ürünlerinde 1987 yılında Mintax ve kağıt ürünlerinde 1990 yılında Eczacıbaşı ile kurduğu ortaklıklar ile başladı. 1988'de Mintax ve 1998'de Eczacıbaşı ortaklık hisselerinin tümü P&G Company (ABD)'ye geçti ve firma P&G Tüketim Malları Sanayi adını aldı. Genel Müdür Saffet Karpat, genel merkezin kararı gereği Türkiye cirosunu açıklamıyor ancak Gillette birleşmesi sonucunda bu yıl İSO 500 listesinde ilk 25'e girebileceklerini söylemekle yetiniyor. ABD'de Forbes dergisince yapılan çalışma, P&G'nin, piyasa değeri en yüksek marka olduğunu gösterdi. Araştırmaya göre P&G, 107.4 milyar dolarla ilk sırada. Araştırma sonuçları, şirketin 47 milyar dolarlık gerçek değere sahipken, marka değerinin 107.4 milyar dolar olduğunu gösteriyor. Marka değeri hesaplanırken, finans ve somut malvarlıklarının yanısıra itibar, yönetim, yenilik ve insan sermayesi de dikkate alınıyor. P&G'nin en yakın takipçileri 103.1 milyar dolarla Microsoft ve 91.3 milyar dolarla Merck.

P&G Türkiye pazar payları
Ürün (%)
Deterjan 43
Şampuan 42
Hijyenik ped 64
Bebek bezi 34
Saç boyası 43
Çamaşır suyu 22
Diş macunu 41
Tıraş bıçağı 80
Epilatör 57

ESEN EVRAN


1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Taşıtlara çipli takip geliyor!
 Mortgage kabus mu olacak?
 Borsa değer kaybediyor
 Dolardaki düşüş sürüyor
 Reel getiride şampiyon, borsa
 Kart aidatlarına isyan büyüyor
 Erdemir'in hisse sırası açıldı
 Ödemelerde temassız dönem!
 Halliburton BAE'ye taşınıyor
 'Her gün yeni açılışlar var yatırım patlaması yaşıyoruz'
 Rusya'da milyarder olmanın yolu Kremlin'den geçiyor
 Yunanistan ve İspanya'ya kaçan Alman turist Türkiye'ye...
 'Fiyatlar yükselse de en iyi seçeneğiniz doğalgaz'
 'Başbakan, işsizlik sigortası için talimat verdi'
 Küresel ısınma kışlıkları elde bıraktı
 TEB, Trabzon'a geleceği için 7 alanda görev verdi
 Dünya bunları konuşuyor
 'Körfez sermayesi akacak yer arıyor biz rengini tartışıyoruz'
 Kartların yüzde 85'i çipli oldu
 Avrupa'dan Actera'ya 44 milyon Euro
 Eker, İran'a kimyasal gübre yatırımı önerdi
 Tüketici şikâyetlerinin yarısı kart aidatından
 İzmir Limanı için ilk teklifler 30 Mart'ta
 MASAK'ın denetimine kimliksiz işlem takıldı
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Piyasaların kaderini ne belirler?
2007 dalgalanmasında...
OKAN MÜDERRİSOĞLU
Başbakan'ın çiftçi kozu
Seçim takvimi yaklaştıkça AK...
UFUK SANDIK
Mankenlerle otomobillerin renk ilişkisi
Otomobil...
İki kardeşe, Boğaz'da maganda dehşeti
İstanbul'da yol verme yüzünden çıkan kavgada, enişte-kayınbiraderin...
Ailesini pompalıyla öldürüp intihar etti
33 yaşındaki Mustafa Durmuş, 2 çocuğunu ve eşini pompalı tüfekle...
"Türkiye'yi kaybetme lüksümüz yok"
Amerikan Temsilciler Meclisi'ne sunulan Ermeni soykırımı tasarısı ile...
İşkoliğim, çalışırken orgazm oluyorum
İşkoliğim, çalışırken orgazm oluyorum
Türkiye'nin havalimanları kralı Hamdi Akın: "Küçükken çekirdek...
IMKB
E: 41.978 D:% -0,19
DOLAR
S: 1,410 D:% 0,107
EURO
S: 1,855 D:% 0,461
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
Bize Ulaşın
   
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu