Tüketici şikâyetlerinin yarısı kart aidatından
Tüketiciler Birliği, şubat ayı raporuna göre, tüketicilerin en çok şikayet ettiği konuların başında bankacılık sektörünün uygulamaları geldi. Tüketiciler Birliği'nden yapılan açıklamada, tüketicilere ücretsiz hukuki yardımda bulunmak amacıyla 2000 yılında kurulan başvuru merkezine şubat içinde 1190 başvuru yapıldığı belirtildi. Başvuruların sektörlere göre dağılımına bakıldığında 640 (yüzde 53,78) başvuru ile kredi kartı aidat ücretinin ilk sırada yer aldı. 205 (yüzde 17,23) başvuru ile ayıplı hizmet ikinci, 117 (yüzde 9,83) başvuru ile de ayıplı mal da üçüncü sırada yer aldı. Açıklamada, geçen yılın Şubat ayında 504 başvurunun yapıldığı, bu yıl Şubat ayında yapılan başvuru sayısı ile kıyaslandığında tüketici başvurularının yüzde 250 oranında arttığının görüldüğü kaydedildi.
|