| |
|
|
Neden Ali Taran?
Önceki gün, Avrupa'da yıllardır seçimleri, daha doğrusu seçim kampanyalarını izleyen ve bunu "Avrupa Siyasal Kampanyalar Yıllığı"nda kitaplaştıran Avrupa Siyasal Danışmanlar Derneği'nin yöneticileri ziyaretime geldi. Konuşurken, 2002 seçimlerinde AK Parti'nin yürüttüğü kampanyanın Avrupa'da eşi benzeri olmayan bir kampanya olduğunu, yoğun bir medya kullanımı yapmadan, doğrudan seçmene ulaşarak başarıya ulaşan tek örneğin AK Parti'nin 2002 kampanyası olduğunu anlattılar. 2002'deki bu başarıya rağmen, AK Parti bu dönem sıkı bir medya kampanyasına hazırlanıyor olmalı ki, Ali Taran'la anlaştı. Bunu iki şeye yormak mümkün. Birincisi Recep Tayyip Erdoğan Cumhurbaşkanlığı'na çıkacak ve en önemli itici gücünü kaybeden parti reklam desteğine gereksinim duyuyor. Bence daha güçlü olan ikinci olasılık ise AK Parti'nin, değişen siyasi ortamdan ötürü, farklı bir seçmen profiline de ulaşmak istemesi. Bu niyet Ali Taran seçimiyle örtüşüyor. Çünkü Ali Taran'ın reklam geçmişine baktığınız zaman "CD" ve hatta "E" sosyo ekonomik statü gruplarına seslenen reklamlar yapmakta oldukça başarılı. Düşük eğitimli grupları etkileyebilecek, lümpenler arasında sloganlaşabilecek mesajları çok iyi buluyor. Hatta bu mesajlar zaman zaman üst sosyo ekonomik gruplarda da etkili olabiliyor. Bunu yapabilen iki reklamcıdan biri Ali Taran. Ben AK Parti'nin "reklamcı" seçimini buna bağlıyorum.
|