|
|
|
|
|
|
Bir fısla AIDS'e dur!
Her yıl yaklaşık 5 milyon insan AIDS'e yakalanıyor. Bir kozmetik şirketi ile müzik kanalının başlattıkları kampanyadan toplanacak tüm gelir, bu amansız hastalıkla savaş için harcanacak.
Dünyada 40 milyondan fazla insan HIV virüsü taşıyor. Her yıl bu sayıya 5 milyon kişi daha ekleniyor. Geçtiğimiz yıl AIDS'e yakalanan 15-24 yaş arasındaki gençlerin sayısı ise 2.5 milyondan fazla. HIV her geçen gün insanlık için daha büyük bir tehdit oluştururken, bir çoğumuz bu duruma sadece seyirci kalıyoruz. Ancak artık hepimizin küçük de olsa AIDS ile mücadelede bir katkısı olabilir. Çünkü MTV ve The Body Shop, bu amansız hastalığa savaş açmak, gençleri bilinçlendirmek için bir kampanya başlattı. 29 Ocak'ta The Body Shop'un dünya çapında 2 binden fazla mağazasında satılmaya başlanacak Rougeberry parfümünün tüm geliri, MTV'nin 2004 yılında kurduğu Staying Alive Foundation'a (Hayatta Kalma Vakfı) bağışlanacak. Vakıf, tüm dünyada gençleri HIV virüsünden uzak tutmak için kampanyalar düzenliyor. Bu duyarlı çalışmanın yaratıcıları ise The Body Shop'un kurucusu Annita Lucia Roddick ve MTV'nin Genel Müdür Yardımcısı Bill Roedy. MTV stüdyolarından canlı olarak bağlandığımız ikili, telekonferans yolu ile sorularımızı cevapladı.
- HIV ve AIDS farkındalığı için bir şeyler yapmaya karar vermeniz nasıl gerçekleşti? Roddick: Bu konularda zaten kampanyalar yapan ve mücadele eden bir şirketiz. 30 ülkede kampanyalar yaptık, dolayısıyla bu bizim için çok yeni değil. Roedy: Biz de MTV olarak HIV ve AIDS ile ilgili kampanyalara yıllardır ağırlık veriyoruz. 30 ve 60 saniyelik mesajlar yayınlıyoruz. Bunların yanı sıra ünlülerin eleştirileri, ayrıca müzik ve konserlerle bu farkındalığı artırıyoruz ve bu damga ile savaşıyoruz. Belgesellerle geliştiriyoruz; Hayatta Kalma Vakfı geçtiğimiz senelerde birçok belgesel hazırladı. Dünyanın önde gelen reklam ajansları ile bir araya gelerek, yaratıcı bir şekilde AIDS'e karşı kayıtsızlığı yıkmak için 'Televizyonunuzu Açın' adlı yeni bir kampanyayı henüz tamamladık. Hazırladığımız filmlerin senaryolarında AIDS ile ilgili yaklaşımı değiştirmeye ve önyargıları yıkmaya yönelik mesajlar verdik.
- Peki bu işbirliği nasıl gerçekleşti? Roddick: Hem MTV hem de The Body Shop, AIDS lansmanında bulunmuşlardı. Ortak hedefleri var ve kitleleri aynı. Roedy: Sadece eklemek istiyorum ki bu sadece bir şans ama bir bakıma da kaderde varmış.
Burcu ALDİNÇ
|
|
|
|
|
|
|
|
|