Habur Sınır Kapısı'nda akaryakıt sevkıyatının durma noktasına gelmesi bölgedeki nakliyecileri ve şoförleri zor durumda bıraktı.
Cizre Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Adnan Elçi, Habur Sınır Kapısı'nın kapatılmasının sık sık gündeme gelmesinin bölge insanını olumsuz etkilediğini söyledi.
Elçi, "Kapının kapatılması demek binlerce insanımızı aç bırakmak anlamına gelir. Bu sorunları biz 2000 yılında yaşadık. Habur, bölgenin can damarıdır şayet kapanırsa bölgemizi ciddi anlamda etkileyecektir. Daha önce Irak Milli Petrol Şirketi SOMO ile ihracatçılarımız arasında bazı sorunlar yaşanmıştı, ama çaba ve gayretlerimiz sonucu bunlar çözüme kavuştu. Petrol taşımalarının da çözüme kavuşması için girişimlerde bulunduk. Hükümetimizin de bu konuya hassasiyetle eğilerek sorunu çözmesini bekliyoruz." dedi. ARAÇ
GİRİŞ ÇIKIŞI ÇOK DÜŞTÜ
Cizre Ticaret Odası Başkanı Adnan Elçi, "Habur Sınır Kapısı'nda modernizasyon yapılmadan önce 4-5 bin araç giriş çıkış yaparken bu rakam 2 bin'e düştü. Bu durum bölgemiz ekonomisi için kaygı vericidir. " şeklinde konuştu.
Yeni Şırnak Kamyoncular ve Tankerciler Kooperatifi Birliği Başkan Vekili Abdullah Doru da, son 3-4 aydır Irak tarafından petrol taşımalarına konulan ambargo nedeniyle Irak'a sevkıyat yapan Türk nakliyecilerinin zor durumda kaldığını anlattı.
Sevkıyatın durma noktasına geldiğini belirten Doru, "İşlenmiş et ve tavuk mamullerinin Irak'a girişinin yasaklanmasının ardından nakliyeci esnafı zor anlar yaşamaya başladı. Habur Sınır Kapısı kısmen de olsa kapatılmadı. Eğer Habur Sınır Kapısı'nın kapatılması söz konusu olursa çok sorunlar yaşanır." diye konuştu.
Habur Sınır Kapısı'ndan Irak'a yük taşıyan tanker şoförlerinden Muhiyettin Sular ise borç altında ezilen şoförlerin kapının kapatılmasıyla daha da zora gireceğini kaydetti.