Sigorta sektörü, KOBİ' lerdeki sigortalanma oranını artırmak için çeşitli çalışmalar yürütüyor. Işık Sigorta Genel Müdürü Recep Koçak, bu işletmelerin sigortalanma oranının azlığında sigorta bilinçsizliğinin yanında başka faktörlerin de etkili olduğunu belirtiyor. KOBİ'leri sigorta ürünleri ile daha sık buluşturmak için sektörün neler yapabileceği konusunda da görüş bildiren Koçak, "Öncelikle şirketler KOBİ'lere özel pazarlama faaliyetleri yürütebilir. Bunun içerisinde reklam ve özel ziyaretlerden tutun, KOBİ'lere özel cazip ürünlere kadar birçok değişik çalışmalarda bulunulabilir. Özellikle banka acenteliği olan şirketlerin elinde önemli bir veri tabanı olduğunu düşünüyorum. Önemli olan sabırla bunları işleyebilmek" şeklinde konuştu.
AMAÇ;
PASTAYI BÜYÜTMEK Recep Koçak, şirketin kuruluşundan beri en önemli özelliklerinden birinin, sigortacılıkta mevcut pastadan pay almaktan ziyade pastayı büyütmek olduğunu söyledi ve şöyle devam etti: "Faaliyetlerimizi geçen yıldan itibaren KOBİ'ler üzerinde özellikle yoğunlaştırdık ve sektörde ilk defa KOBİ asistans hizmetini bütün ticari ve sınai yangın poliçelerimize ekledik. Bunun dışında önümüzdeki dönemde banka acentelerimizdeki KOBİ portföyüne özel pazarlama faaliyetlerimiz olacak, ayrıca iş adamları derneklerinde sigorta gündemli toplantılar yapacağız."