İstanbul'a, Atatürk ve Sabiha Gökçen'den sonra 3. havaalanı geliyor.
Devlet Planlama Teşkilatı (DPT), Ulaştırma Bakanlığı'na yazdığı yazı ile 3. havaalanı için yer seçimi çalışmalarının gündeme alınmasını istedi. DPT'nin yazısında, 9. Plan'da Türkiye'deki havayolu yolcu trafiğinin 2006 itibariyle 60 milyon kişi olarak tahmin edildiği, 2013 yılında bu rakamın 110 milyona ulaşmasının beklendiği hatırlatıldı.
Başta Atatürk Havalimanı olmak üzere büyük havaalanlarının, yolcu trafiğindeki bu önemli artıştan ciddi pay almasının beklendiği belirtilerek, 9. Plan'da da bu artışı karşılamak amacıyla başta İstanbul olmak üzere yeni havaalanı yatırımlarının planlanacağına yer verildiğine işaret edildi.
MEVCUT
KAPASİTE 25 MİLYON YOLCU
İstanbul'daki Atatürk Havalimanı ve Sabiha Gökçen Havaalanı'nın yıllık yolcu kapasitesinin 25 milyon kişi olduğunun kaydedildiği yazıya göre, Atatürk Havalimanı'nda kapasiteyi ciddi oranda artırıcı yeni yatırımlar, arazi eksikliği nedeniyle olası gözükmüyor.
Sabiha Gökçen'in yolcu kapasitesi şu anda yıllık 3,5 milyon kişi seviyesinde bulunurken, bu kapasiteyi 10 milyon yolcuya çıkaracak yeni terminalin yap-işlet-devret (YİD) modeli ile yaptırılmasına yönelik çalışmalar da sürüyor.
İstanbul'a hizmet verme kapasitesine sahip Çorlu Havaalanı'nın yıllık kapasitesinin ise 600 bin yolcu olduğu hatırlatılan yazıda, ''İstanbul bölgesindeki trafik artış hızının 9. Plan'da öngörülen oranlarda gerçekleşmesi durumunda, planlanan yeni yatırımların hizmete alınması durumunda dahi 2013 sonu itibariyle, bölgedeki havayolu trafiğini karşılama noktasında bir takım sıkıntıların yaşanması olasılık dahilindedir'' denildi. YER SEÇİMİ BİR AN ÖNCE YAPILMALI...
Bu noktada yeni havaalanı için en azından yer tespitinin bir an önce yapılmasının önemine dikkat çekilerek, hızla büyüyen İstanbul'da zaman geçtikçe yeni havaalanı yatırımına uygun arazi seçiminde yaşanacak zorluklara dikkat çekildi.
Yer seçiminin yapılmasının, yatırım için seçilecek bölgedeki imar planlarının havaalanı yatırımına uygun şekilde revize edilmesini getireceğinin de hatırlatıldığı yazıda, bunun da Atatürk Havalimanı çevresindeki çarpık yapılaşma sonucu halen yaşanan sorunların yaşanmaması ve en azından asgari düzeye çekilmesi açısından önem taşıdığı vurgulandı.
Yazıda, tüm bunların ışığında, İstanbul'a 3. havaalanı projesine yönelik etüd-proje ve yer seçimi çalışmalarının gündeme alınması istendi.