|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tüneller özel otomobili daha çok teşvik eder
(İTÜ İnşaat Fakültesi Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi)
* Sizce kısa sürede sonuç verecek önlemler neler? Hızlı ve türler arasında bağlantıları kolay olan bir toplu taşım ağı oluşturulmalı. Bu ağda özellikle otobüslerin hızlı olmalarını sağlayacak, otobüs şeritleri, otobüs yolları düzenlenmeli. Yüzlerce kilometre otobüs şeridi veya yolu yapılması mümkün. Büyükdere Caddesi, Ankara Asfaltı, Londra Asfaltı, Vatan Caddesi gibi bir çok anayola yapılabilir. Otomobil trafiğini kolaylaştırmak için otobüs durakları değiştiriliyor, seyreltiliyor ya da kaldırılıyor. Tersine tüm düzenlemeler toplu taşım araçları lehine geliştirilmelidir. İstanbul'un her yerine toplu taşım araçları ile ulaşılabilmeli. On binlerce insanın oturduğu ve otobüs geçmeyen ya da en yakın otobüs hattına erişmek için 1 km'den fazla yürümek zorunluluğu olan Koşuyolu-Acıbadem arası gibi bir çok yer var. Yollarda ve kavşaklarda trafik yönetimi çalışmaları yapılmalı. Yolların geometrik hataları düzeltilmeli, genişlikleri standart duruma getirilmeli, ışıklı kavşakların geometrik düzenlemeleri gözden geçirilmeli ve devre süreleri yeniden hesaplanmalıdır.
*
Uzun dönemli olarak neler yapılmalı? Raylı ulaşım ağı artırılmalı. Daha önemlisi olan ve yeni yapılanlar bütünleştirilmeli. Yani birinden diğerine aktarma olanakları düzgün ve aynı istasyon içinde olacak biçimde olmalı.
* Peki nerelerde hatalar yapılıyor? Şu an yapılan yatırımlar, özel araçları çekecek yatırımlardır. Katlı kavşak, karayolu tüneli gibi. Bunlar için milyarlar harcayan belediye, metro için para bulamıyor. Bu çelişkidir. Kavşaklara ve tünellere harcadıkları ve harcayacakları metro için yeterlidir. Nurettin Sözen metroyu başlattı ve Taksim-Levent'i bitirdi. Trafikte yavaş ancak düzgün anayol akımları elde edildi. Ama önce Erdoğan sonra Gürtuna zamanında bazı katlı kavşaklar yapıldı ve düzen altüst oldu. Katlı kavşağın iki tarafındaki komşu kavşakları ışıklı olduğundan bir işe yaramayan o kadar çok örnek var ki!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|