|
|
|
|
|
|
|
|
|
Her veliye mektup... Öğrenciye ödev yok
İlk ve ortaöğretimdeki 14 milyon öğrenci yarın karne alacak. Karnelerde, velilere 'Yermek ya da övmek doğru olmaz' uyarısı yapılacak. Tatil için ödev verilmeyecek.
İlk ve ortaöğretim okullarında okuyan yaklaşık 14 milyon öğrenci yarın karne alacak ve iki hafta sürecek ara tatile çıkacak. 4.5 aylık maratonun ardından çalışmalarının karşılığını karnelerinde görecek olan öğrenciler, velilerine de birer mektup götürecek. Yenilenen karnelerde velilere, 'çocuğunuzun karnesini başka çocukların karneleriyle kıyaslamayın' çağrısı yapılırken, uzmanlar da karnenin aynı zamanda anne-babalara da verilen bir karne olduğu uyarısında bulundu.
YENİ KARNE DAĞITILACAK 2006-2007 eğitim yılının ilk dönemi Sincan Faruk Kadri Timurtaş İlköğretim Okulunda düzenlenecek törenle kapatılacak. Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'in katılacağı törende öğrenciler baştan sona değiştirilen yeni karnelerini alacak. Ücretsiz dağıtılacak ve not yerine puanın gösterildiği karnelerde velilere, "Her öğrencinin kendine göre gelişim hızı ve şekli olduğundan çocuğunuzun karnesindeki dereceler ve sonucu, başka öğrencilerin durumlarıyla karşılaştırılarak çocuğunuzu yermek ya da övmek doğru olmaz" uyarısında bulunulacak.
UZMAN
UYARISI Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği Başkanı Prof. Dr. Binnur Yeşilyaprak da karnenin, öğrencinin başarılı ya da başarısız olarak etkilenmesi gereken bir belge değil, öğrenciden beklenen bilgi ve beceri ne alanındaki yeterlilikleri derecede gösterdiğine ilişkin bir ara değerlendirme olduğu uyarısında bulundu. Yeşilyaprak, anne ve babaların, karnelerdeki olumlu notlar üzerinde durmasını, kırık notlarla ilgili ise, "Bu derslerden de başarılı olmak isterdin mutlaka, bu durum seni olduğu gibi bizi de üzdü ama ikinci dönem daha çok çalışman gereken dersleri görmüş olduk" gibi ifadeler kullanmalarını istedi. Yeşilyaprak, çocuğun karnesine ait kendi duygularını paylaşmasına fırsat verilmesini, çocuğunun başarısıyla başkalarının kıyaslanmamasını istedi.
ANKARA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|