'Benden sonra gelecek gençlere yer açacak yol haritasını çizdim'
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, kendisine "çok koşturduğu, ailesine yeterince zaman ayırmadığı"nın söylendiğini belirterek, "Biz bunun için yaratıldık. Ama elden ayaktan kesilene kadar da değil" dedi.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Sanayi Odası'nın yılın ilk meclis toplantısında, Cumhurbaşkanlığı seçimine ilişkin mesajlar da verdi. "Nisandan önce bizden kimse Cumhurbaşkanlığı için isim istemesin. Nisan ayının sorununu niye şimdiden gündeme taşıyorlar? Bizim gündemimizde henüz bu bulunmuyor. Ocak, şubat ve martta kimse bize bunu sormasın" diyen Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı seçimi için Meclis'in en az 360 milletvekilinin katılımının gerektiğine ilişkin yorumlar konusunda da şunları söyledi: "Anayasa'da her şey net. Tüm bunlara rağmen kendilerini zorlayarak, '167 yetmez, 367'yi bulmanız gerekir. 367'yi bulmadan şu olmaz, bu olmaz..' Bal gibi yeter. Bırakın bu işleri, geçmişte yapılan seçimler ortada." Seçim ekonomisine tenezzül etmeyeceklerini bildiren Erdoğan, konuşmasını şöyle sürdürdü: "Bizim bulunduğumuz makamlar yan gelip yatma yeri değildir. Bazıları bana 'çok koşturuyorsun, ailene zaman ayırmıyorsun' diyor. Biz bunun için yaratıldık. Adımlar gidebildiği yere kadar gider. Ama ben de elden ayaktan kesilene kadar değil, geriden gençler geliyor. Onlara yer açacak politik yol haritasını kendime çizdim. Seçilme yaşını25 indirmemizin sebebi bu." Erdoğan'ın konuşmasının satır başları şöyle:
* CARİ AÇIK GEÇİCİ: Cari açıkla ilgili endişeler niye dile getiriliyor diyemem. Tespit yerinde ama çözüm önerisi yok. Yani. 'Şöyle yaparsanız cari açık düşer' diyen yok. Öncelikle, biz bu cari açığı niye veriyoruz onu düşünelim. Petrol fiyatları fırlamasaydı cari işlemler açığının gayrisafi yurtiçi hasılaya oranı 2004 yılında yüzde 4, 2005 yılında yüzde 3.9 olacaktı. Cari açığın finansmanında en önemli kalem turizm. Bu yıl yaşanan düşüş de geçici. Cari açığın kalıcı olacağına inanmıyorum. Yaz başında yerli ve yabancı turizmcilerle şura toplayacağız.
* HAYDARPAŞA PORT: Daha projeyi resmi olarak bitirmeden yargıya gidenler oldu. Galataport'ta da aynı şey oldu. Biz bu projeyi İstanbul'a bir vizyon kazandırmak için yapmak zorundayız. İhaleye çıktığımız zaman da önlemeye kalkarlar. Hiçbir iş yapmazsanız ancak o zaman taşlayanlar olmaz. Bu projeyi yapacağız. Bu projenin toplam maliyeti 4-5 milyar dolar. Bu projeye şimdiden küresel sermayeden girmek isteyenler var.