2 yeni feribot için Fortis'ten 65.8 milyon dolar kredi alan İDO'nun Genel Müdürü Paksoy, İDO'yu halka arz ederek, Ro-Ro taşımacılığına girmek istediklerini söyledi.
İstanbul Deniz Otobüsleri İşletmeleri (İDO) 2008 yılında hizmete alınması planlanan Pendik-Yalova hattında çalışacak iki yeni feribot için Fortis ile 65 milyon 860 bin dolarlık bir kredi sözleşmesi imzaladı. İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, kredi sözleşmesinin imzalandığı toplantıda gazetecilerin sorularını yanıtlarken, şu anda işletmenin bağımsız bir denetim kuruluşu tarafından denetlendiğini söyledi.
Yatırımı kendimiz yaptık 2006 yılında 315 milyon YTL'lik ciro elde ettiklerini ve yılı 5 milyon YTL net kârla kapattıklarını aktaran Paksoy, kâr amaçlı bir işletme olmamasına rağmen 2003 yılında 94 milyon YTL düzeyinde cirosu olan İDO'nun, artık kendi yatırımını kendi yapar hale geldiğini vurguladı. İDO'nun 2002'de 120 milyon YTL olan uzun vadeli borçlarının da bugün 30 milyon YTL'ye indiğine işaret eden Paksoy, "2007 yılında 400 milyon YTL ciro bekliyoruz. Ayrıca 100 milyon yolcu sayısını geçmeyi ve 6,5 milyon aracı yakalamak istiyoruz" dedi.
Hedef
100 milyon yolcu Bağımsız denetimden geçtikten sonra halka arz edilebilir konuma gelip gelmediklerinin netleşeceğini aktaran Paksoy, şöyle devam etti: "Biz aslında gelecekte Ro-Ro taşımacılığı yapmak istiyoruz. Dolayısıyla halka arzla bir kaynak yaratalım ve buradan gelecek kaynakla Ro-Ro taşımacılığına girelim istiyoruz. Stratejik planda bunu 3 yıl içinde gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Ro-Ro taşımacılığında yabancılarla da ortaklık yapabiliriz. Oldukça maliyetli ve zahmetli bir iş."