İLK olarak 1986 yılında İngiliz ekonomi dergisi The Economist tarafından kullanılmaya başlanan Big Mac Endeksi, farklı ülkelerin para birimlerinin birbirlerine olan oranlarını takip etmek için hazırlandı. Endeksin amacı ise ülkelerin satın alma gücü paritesini belirlemek. 1 doların her ülkede aynı satın alma gücüne sahip olduğu varsayılan teoriye göre böyle bir denge sağlandığında her ülkede dolara kıyasla aynı bedel karşılığında aynı miktarda mal almak mümkün olacak. Bu ölçümü yapabilmek için ise hemen her ülkede satılan ve tamamen aynı nitelikleri taşıyan bir ürün gerekiyordu. Ekonomistler McDonald's'ın Big Mac ürününün bunun için en uygun olduğunu öne sürdü. Ancak Avustralyalı yatırım bankası Commonwealth Securities, ürünün üretim maliyetlerinin ülkeye göre değişmesini gerekçe göstererek Big Mac'in bu tür bir kıyaslama için yeterince hassas olmadığını ileri sürdü. Banka, seçilecek ürünün üretim aşamasında işçilik maliyeti bakımından her ülkede aynı seviyede bulunması gerektiğini ve Big Mac'in bu bakımdan hesapta sapmalara neden olduğuna dikkat çekti. Commonwealth Securities ölçüm için Apple iPod'un en uygun ürün olduğunu zira cihazların neredeyse tamamının Çin'de üretildiğinin altını çizdi. Banka yetkilileri iPod'ların ülkelere ihracatı esnasında farklı ulaşım araçlarının kullanıldığını ancak bunun sonucunda ortaya çıkan maliyet farkının Big Mac'teki kadar yüksek olmadığını ileri sürdü.