kapat
   
23 Ocak 2007 Salı
 
SABAH Gazetesi
 
Servislerimiz
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
16 bakan eskiten milyar dolarlık Bolu Dağı Tüneli nihayet açılıyor
Rakamlarla Bolu Dağı geçişi

Bolu Tüneli 17 yıl sonra bitti

Bolu Dağı Tüneli'nin İstanbul'dan Ankara'ya olan bölümü bugün açılıyor. Sözleşmesi 1990'da imzalanan 17 yıllık tünelin açılışını Başbakan Erdoğan ve İtalya Başbakanı Prodi yapıyor. Tünel, Bolu Dağı'nda yarım saat süren yolculuğu 5 dakikaya indiriyor.

16 bakan eskiten milyar dolarlık Bolu Dağı Tüneli nihayet açılıyor

Bolu Dağı Tüneli, Başbakan Erdoğan ve İtalya Başbakanı Prodi ile birlikte bugün hizmete giriyor.

Yaklaşık 1 milyar dolara malolan ve 16 Ulaştırma Bakanı eskiten Bolu Dağı Tüneli nihayet açılıyor. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın İtalya Başbakanı Romano Prodi ile birlikte açılışını yapacağı tünel için hazırlıklar tamamlandı. Bolu Tüneli'nin İstanbul- Ankara istikameti, bugün saat 09.30'da Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve İtalya Başbakanı Romano Prodi'nin katılımlarıyla hizmete açılacak. Geniş güvenlik önlemlerinin alındığı tünelin giriş ve çıkışlarında hizmet araçları dahi kontrol ediliyor. Açılış öncesinde basın mensuplarının görüntü almalarına izin verilmiyor. Aslında çift taraflı iki tünel olmasına karşın bugün tünelin İstanbul-Ankara istikameti açılacak. Tünelin Ankara-İstanbul yönünde çalışmalar da devam ediyor. Gümüşova- Gerede otoyol projesi kapsamında yapılan Bolu Dağı Tüneli Geçişi'nin uzunluğu, 25.6 kilometresi otoyol, 1.6 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere 27.2 kilometre. Çift tüp olarak inşa edilen tünelin bugün açılışı yapılacak olan Ankara yönüne doğru olan sağ tüpü 2 bin 788 metre, çalışmaları süren İstanbul yönüne olan sol tüp ise 2 bin 954 metre uzunluğunda. Yaklaşık 1 milyar dolara mal olduğu öğrenilen tünel, İtalyan Astaldi firması tarafından inşa edildi. Bolu Dağı Geçişi Projesi içerisinde önemli yeri olan 3 şerit gidiş, 3 şerit geliş olacak şekilde inşa edilen Bolu Dağı Tüneli tam olarak faaliyete geçtiğinde, Ankara-İstanbul arasındaki mesafenin 3,5 saatte aşılması öngörülüyor. İlk olarak 1987 yılında projelendirilen Bolu Dağı Geçiş Projesi'ne ilk kazma 1993 yılında vuruldu. Tünelin bitirilmesi için öngörülen ilk tarih 2002 yılıydı ancak üst üste yaşanan depremlerden dolayı inşaat çalışmaları uzun süre durdu. 16 bakan eskiten tünelde, Marmara ve Düzce depremleri nedeniyle proje revize edildi.

1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Osman Bey, vergiyi Gaffur'la toplayacak
 Koreliler, Hyundai'de yönetim koltuğuna oturma hazırlığında
 Big Mac tarih oldu, artık moda iPod Nano endeksi!
 Kıbrıs ticaret tüzüğüne AB'den tartışmasız onay
 Finans kesimi, devletten 5.4 milyar YTL kaçırmış
 Erol: Halkbank önce halka arz edilebilir
 Faizi gerekirse hızlı artırırız!
 Kars turizmle ayağa kalkacak
 Yargıtay: Emekliler sendika kuramaz
 'Türk tarımı 10-15 yıl içinde bitebilir'
 Skype'a virüs saldırısı tehdidi
 Sabancı: Bilişim projesi kartopu gibi büyüyecek
 İlaç firması Pfizer 10 bin çalışanını işten çıkarıyor
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Yabancının tavrına göre iki senaryo
Devlet Bakanı...
Prof. Dr. AYDIN AYAYDIN
İstanbul Belediyesi'nin ihtiyaçları artıyor ya...
MELİHA OKUR
Öğretmen Nazmi nasıl Organik Nazmi oldu?
Erzurumlu...
Bebeğe tecavüze 21 yıl hapis cezası çıktı
İzmir'de, 18 aylık bebeğe tecavüz davasında, sanıklardan Yılmaz Varlı...
MİT binası için Gaffar Okkan ormanı gitti
Suikaste kurban giden Diyarbakır Emniyet Müdürü Gaffar Okkan'ın adına...
Tetikçi bir yem, örgüt arkada
Tetikçi bir yem, örgüt arkada
Üst düzey bir yetkili, "Yakalanmak istemiş. Asıl hedefe ulaşmamızı...
Ogün'ün annesi: Çok üzgünüm kullandılar
Ogün'ün annesi: Çok üzgünüm kullandılar
Hrant Dink suikastının zanlısı olarak gözaltında bulunan Ogün...
IMKB
E: 41.247 D:% 2,60
DOLAR
S: 1,409 D:% -0,495
EURO
S: 1,824 D:% -0,654
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu