Koreliler, Hyundai'de yönetim koltuğuna oturma hazırlığında
Hyundai Assan İcra Kurulu Başkanı Kim, "Hisse artışına gidilirse yatırımlar büyür" dedi. Kim'in 'Toyota modeli'nin uygulanabileceğini belirtmesi üretimin Hyundai'ye, satışın Kibar Holding'e devredilebileceği şeklinde yorumlandı.
Hyundai Assan İcra Kurulu Başkanı Joong-Geol Kim, Hyundai Assan'da, gelecekte hisse artışına, sermaye artışına gidilmesi durumunda daha büyük yatırımların söz konusu olabileceğini belirtti. Başkan Kim, Türkiye'de Toyota benzeri bir yapılanmaya gideceğini açıklaması ise Koreli şirketin Türkiye'de yönetim direksiyonuna geçecekleri şeklinde yorumlandı. Kim, Hyundai Assan'ın tüm yetkili satıcılarının ISO 9001 kalite belgesi alması dolayısıyla İstanbul Kuruçeşme'de düzenlenen toplantıda önemli açıklamalar yaptı. 2007'ye yönelik olarak oldukça zengin bir ihracat programına sahip olduklarını dile getiren Kim, nisanda Matrix modelinin tanıtımının ardından üretim kapasitesini 100 bin üniteye yükseltmeyi planladıklarını, özellikle Matrix için yüksek satış ve ihracat hedeflerine sahip olduklarını söyledi. Yatırım planlarına yönelik bir soru üzerine Kim, ''Yeni ürün tanıtımımız nisanda. Hyundai merkez ofisiyle de temastayız. Bazı programlarımız var. Birtakım çok güzel ve avantajlı modelleri üretmeyi planlıyoruz, özellikle de ihracat için'' dedi. Kim, Hyundai yönetimindeki değişikliğin, Hyundai Assan'daki ortaklık yapısına etkisine ilişkin bir soru üzerine de "1 Ocak'tan itibaren İcra Kurulu Başkanı olarak atandım. Ali Kibar da Yönetim Kurulu Başkanlığı görevine devam ediyor. Bu konuda şubat içinde daha net bilgi edinebilirsiniz" ifadesini kullandı. HİSSE ARTARSA YATIRIM Kim, "Direksiyona Koreliler
mi geçiyor?" sorusu üzerine, dünyadaki oluşumlara baktıklarını söyledi. Başka yerlerde elde edilen tecrübeyi Türkiye'de iyi durumda olan pazara getirmeyi amaçladıklarını dile getiren Kim, Türkiye'deki üretim kalitesine de dikkat çekti. "Gelecekte hisse artışına, sermaye artışına gidersek daha da büyük yatırımlar söz konusu olabilir" diyen Kim, Toyota modeli benzetmesinin kendileri için mümkün olabileceğini söyledi. TOYOTA DA ÜRETİMİ ALMIŞTI Kim, "Toyota tarihini tabii ki biliyoruz. Bu piyasada büyük başarıya ulaştılar. Tabii olabilir" dedi. Hatırlanacağı üzere 1990'da yüzde 50 Sabancı Holding, yüzde 40 Toyota yüzde 10 da Mitsui ortaklığı ile Türkiye'de üretime başlayan Toyota, Sabancı'nın 2001 yılında üretimden çekilip sadece pazarlamaya girmesiyle değişmişti. Toyota, üretimde Sabancı'nın yüzde 50'lik payını alıp hissesini yüzde 90'a çıkarmış, ayrı yapılanan pazarlama işinde de Sabancı yüzde 65, Toyota yüzde 25, Mitsui ise yüzde 10 hisseyle ortaklık kurulmuştu. Kim'in yaptığı Toyota modeli açıklaması, Merkezi Kore olan Hyundai'nin Toyota gibi üretimde büyük hissedar olması, pazarlama işinin önemli kısmını da Türkiye'deki ortakları Kibar Holding'e devretme planları olduğu şeklinde algılandı. Hyundai Assan'da hisse yapısı halen Koreli Hyundai ile Kibar Holding arasında yüzde 50-50 olarak paylaşılıyor.