Turkcell, lisans bedeli hariç bugüne kadar 6.1 milyar dolarlık yatırım yaptığını açıkladı. Şirketin abone sayısı 2006'da yüzde 14 artışla 31.8 milyona ulaştı.
Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş'nin 31 Aralık itibariyle abone sayısının yüzde 14 oranında artarak 31.8 milyon kişiye ulaştığı bildirildi. Turkcell'den Borsa'ya yapılan açıklamada, şirketin Türkiye'deki abone bazının, pazarda devam eden büyüme paralelinde bir önceki yıla kıyasla yüzde 14 oranında artarak 31 Aralık 2006 itibariyle 31.8 milyona kişiye ulaştığı belirtildi. Aralık 2005 tarihi itibariyle abone bazının 27.9 milyon olduğu hatırlatılan açıklamada, 2006 yılında Turkcell'in toplam abone bazına katılan net yeni abone sayısının yaklaşık 3.9 milyon olarak gerçekleştiği vurgulandı. Turkcell'in 31.8 milyon olan toplam abone bazında faturalı abone sayısının 5.8 milyon, ön ödemeli abone sayısının ise 26 milyon seviyesine ulaştığı kaydedilen açıklamada, şu bilgiler verildi: 6.1
MİLYAR DOLAR YATIRDIK "2006 yılının dördüncü döneminde, Turkcell'in toplam abone bazına katılan net yeni abone sayısı 0.9 milyon olarak gerçekleşirken, yılın son çeyreğinde alınan brüt yeni abonelerin yüzde 10'unu faturalı, geriye kalan yüzde 90'ını ise ön ödemeli aboneler oluşturdu. Yıllık abone kayıp oranı ise, piyasadaki hızlı büyüme, Turkcell'in büyüyen abone bazı ve yıl boyunca Türkiye pazarında artan rekabet dolayısıyla beklentilerimiz paralelinde, 31 Aralık 2005'teki yüzde 10.1 seviyelerinden artarak, 31 Aralık 2006 tarihi itibariyle yüzde 14.7'ye yükseldi. 2006 yılının dördüncü çeyreğindeki abone kayıp oranımız ise yılın üçüncü çeyreğindeki yüzde 4.1 seviyelerinden hafifçe artarak, yüzde 4.4 olarak gerçekleşti. Turkcell, devam eden güçlü operasyonel performansına dayalı olarak, bu yıl için hedeflediği gibi yüzde 38 seviyelerinden daha az olmayan bir AVFÖK (amortisman, vergi, faiz öncesi kâr) marjı ile genel anlamda, şirketin beklentileri paralelinde bir finansal performans sergileyecektir. Pazarımızda, genel olarak, mevsimsellik ve bir aylık Ramazan dönemi etkisi ile kullanımın göreceli olarak daha düşük seviyelerde gerçekleştiği yılın en son çeyreğinde de Turkcell, devam eden güçlü kullanım ve büyüyen abone bazı dolayısıyla, yılın ilk üç çeyreklerine benzer gelir seviyeleri ile güçlü bir dördüncü çeyrek sonucu kaydedecektir." Uluslararası benzer pazarlara kıyasla, penetrasyonun daha düşük olduğu Türkiye pazarının, oldukça iyi bir büyüme potansiyeli göstermeye devam ettiği belirtilen açıklamada, Turkcell'in gelecek yıl, pazardaki lider pozisyonunu sürdürürken, daha iyi bir finansal ve operasyonel performans sergilemeyi planladığı ifade edildi. Açıklamada, "30 Eylül 2006 itibariyle, Türkiye'de, lisans bedeli hariç 6.1 milyar dolar yatırım harcaması gerçekleştiren Turkcell, marka imajı, müşteri memnuniyeti, şebeke kalitesi ile olduğu kadar kârlılık alanında da, oturmuş ve uzak ara öncü, en güçlü operatördür" denildi.