|
|
|
|
|
'Collezione satılık değil, ancak yabancıyla ortaklığı düşünürüz'
Collezione Yönetim Kurulu Başkanı Akyiğit, 'H&M de dahil, yabancılar bizi satın almak istedi, ama Collezione'u satmak istemiyoruz, en fazla ortaklık yapabiliriz' dedi. Akyiğit, 2011 ciro hedefinin 509 milyon YTL olduğunu söyledi.
Akyiğit Tekstil'in sahibi Ekrem Akyiğit, yakında Türkiye pazarına girmesi beklenen Alman hazır giyim markası H&M'in Collezione'u satın almak için teklifte bulunduğunu açıkladı. Yabancı markaların agresif büyümeyi amaçladığını, o nedenle satın alma yoluna gittiğini belirten Akyiğit, "H&M de dahil, bazı yabancılar Collezione'u satın almak istedi. Ancak biz o tür bir talebe sıcak bakmıyoruz. Markayı tamamen satmayız; en fazla ortaklık kurabiliriz" dedi.
'TÜRK MALI' ETKİSİ Yakın zamanda Avrupa Birliği Konseyi tarafından onaylanması beklenen 'Made in' projesiyle ilgili düzenlenen basın toplantısında konuşan Akyiğit, Uzakdoğu ürünlerinin tüm dünyaya hızla yayılmasının ardından üretimi gerçekleştiren ülkenin adının ürünün üzerinde yer almasını şart koyan 'Made in' projesinin daha çok önemkazandığını vurguladı. Akyiğit, bu anlamda Türkiye ve Avrupa'da bir ilki gerçekleştirdiklerini belirterek, 225 Collezione mağazasında yapılan uygulamayı şöyle anlattı: "Mağazalarımızda, ürünlerimizin üzerine fiyat etiketinin yanı sıra müşteriyi bilgilendiren, üretimi gerçekleştiren ülkenin bayrağını da koyuyoruz. Etiketin üzerine, 'Collezione için AB standartlarına uygun olarak Türkiye'de, Avrupa'da ya da Uzakdoğu'da üretilmiştir' yazarak tüketicimizin bilgi sahibi olarak ürününü seçmesini sağlıyoruz. Çünkü yaptığımız araştırmalar gösterdi ki, erkeklerin yüzde 82'si, kadınların da yüzde 71'i ürün tercihinde, ürünlerin Türkiye'de üretilmesinin kararlarını değiştirdiğini belirtti. Avrupalı tartışırken, biz menşei uygulamasına başladık." Akyiğit, Collezione'nin 2011 yılı için hedeflerini, ciroda 509 milyon YTL'yi yakalamak, marka sıralamasında da dünya ikinciliğine oturmak olduğunu kaydetti.
|