|
|
|
|
|
|
|
|
|
Düşüş nedeni karakutunun açılmasıyla belli olacak
Uçak Teknisyenleri Derneği Onursal Başkanı Sefa İnan, Irak'ta yere çakılan Antanov tipi uçağın düşüş nedeninin karakutusunun incelenmesinden sonra ortaya çıkabileceğini söyledi.
İnan uçağın teknik arıza, pilotaj hata ya da roket saldırısı sonucu düşmüş olabileceğini dile getirdi.
Sefa İnan, Irak'ın başkenti Bağdat yakınlarında düşen Moldova Aerianturlife Havayolları'na ait kargo uçağının Türkiye'de kullanılmadığını söyledi. İnan, Irak'a Türkiye'Den hiçbir havayolunnu uçuş gerçekleştirmemesi nedeniyel Kulak İnşaat'ın bu uçağı tercih etmiş olabileceğini söyledi.
Uçağın
düşüşü konusunda farklı etkenlerin rol oynayabileceğine değinen İnan, "Çok nedeni olabilir. Pilot hatalı demek afaki olabilir. Roket saldırısı da olabilir. Teknik arıza da olabilir. Pilot hatası da olabilir. Kara kutusuna bakmak gerekir. Kara kutunun yerine kendimizi koyamayız. Dolayısıyla net bir şey söyleyemeyiz" dedi.
Uçağın piste 200 metre yaklaştığı esnada yere çakıldığını anlatan İnan, "Kara kutu ortaya çıkaracak nedenini. Pilotların konuşmaları dinlenecek. Kara kutunun incelenmesinde uçağın o anki pozizyonu, dümen hareketleri, motor gücü parametreleri ortaya çıkarılacak. Her uçakta olabilecek bir kaza da olabilir."
Antanoj tipi uçakların iyi bir uçak olmadığını, konforsuz olduğunu söyleyen İnan, "Uçurmaya kalksanız yolcu binmez. Süratsiz. Modern değil." değerlendirmesinde bulundu.
Kulak İnşaat firmasının ulaşımı daha ucuza mal etmek için bu tip uçağı tercih etmiş olabileceğine işaret eden İnan, "Ancak her havayolu şirketi de Irak'a gitmiyor. Mecbur kalmış olabilirler.Karayoluyla gideceklerine uçağı tercih etmişlerdir." şeklinde konuştu.
CHA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|