Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, özellikle bireysel sigortalarda tüketicilerin sadece poliçe fiyatını önemsediğini söyleyerek, sigorta müşterilerinin tam olarak ne satın aldıklarını iyi bilmeleri gerektiğini belirtti.
Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, sigorta satın alırken hangi teminatların alındığının iyi bilinmesinin poliçe fiyatından çok daha önemli olduğunu vurguladı. Anadolu Sigorta'nın son günlerde televizyonlarda sıkça izlenen reklamlarıyla ilgili konuşan Su, reklam kampanyasının tamamen getiri amaçlı olmadığını söyledi. Mustafa Su sözlerine şöyle devam etti: "Biz sektörde beşinci sene de liderlik bekleyen bir şirket olarak sigortacılıkta bazı şeylere önayak olmalıyız. O yüzden öteden beri aklımızda olan bir konuyu reklam kampanyamızın konusu olarak belirledik: 'Bireylerin ne satın aldığını iyi bilmesi.' Özellikle revaç gören bireysel sigortalarda poliçenin sadece fiyatı önemseniyor. Ama müşteri ne satın aldığını tam olarak bilmiyor. Örneğin kasko poliçesi satın alırken, en fazla fiyat, hasarsızlık teminatı ve kademeleriyle ilgileniyor. Onun dışında teminatlarının kapsamını maalesef bilmiyor." Tüketicilerin sigorta haricinde bir ürün satın alacaklarında çok ince araştırma yaptıklarını belirten Su, "Ürünün prospektüsüne bakıyor, reklamlarından yararlanıyor ve ürünle ilgili bilgi topluyor. Sigortada ise en ucuz poliçe en iyidir diye düşünülüyor. Ben şuna da inanıyorum: Sigortalı satın aldığı ürünün özelliklerini iyi bilirse o üründe kalıcı oluyor . Ne satın alındığı bilinmezse yenileme döneminde poliçeler dökülüyor" Şeklinde konuştu.
ÇEKİNMEYİN,
SORUN Mustafa Su, sigortacıların vatandaşın ne satın aldığını onlara açık olarak söylemesi gerektiğinin altına çizdi. "Biz sigortacılar olarak insanlara güvence temin ettiğimize yürekten inanıyoruz" diyen Su, sadece reklam kampanyalarıyla değil, acenteler kanalıyla da tüketicileri bilgilendirmenin önemine dikkat çekti. Anadolu Sigorta'nın reklam kampanyasındaki temalardan birinin de 'acentelerimize soru sormaktan çekinmeyin' olduğunu hatırlatan Su, "Tüketiciler sigortayla ilgili her türlü şeyi sorabilirler. Çünkü acentelerimiz onlara cevap vermekle mükellef. Ama vatandaşın da bilgi almak için sigortacıyı zorlaması lazım. Herhangi bir ürün alırken yaptığı sorgulamayı sigorta ürünlerinde de yapmalı. Ama fiyat dışındaki konuları da araştırmalı" diye konuştu.