Ülker Grubu, Türkiye'deki çikolata pazarının durumu ve ambalajları yenilenen ürünlerini tanıtmak üzere, bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıya Ülker Grubu İstişare Konseyi Üyesi ve Basın Sözcüsü Metin Yurdagül, Ülker Grubu Çikolata Kategori Müdürü Şebnem Nasi ve Ülker Grubu iştiraklerinden Üstün Gıda Genel Müdürü İrfan Demiryol katıldı.
"TÜRKİYE'DEKİ ÇİKOLATA PAZARI 3 YILDA YÜZDE 27 BÜYÜDÜ"
Metin Yurdagül, Ülker Grubu'nun 65 şirket, 10'u yurtdışında 42 fabrika, 1500 ürün çeşidi ve 23 bin 500 çalışanı ile dev bir kurum olduğunu söyledi. Ülker'in ana faaliyet alanı olan çikolata ve çikolata kaplamalı ürünlerde yüzde 57 pazar payı ile lider konumda olduğunu hatırlatan Yurdagül, "Türkiye çikolata pazarı tonaj olarak son üç yılda yüzde 27 oranında büyürken, Ülker aynı dönemde yüzde 31'lik büyüme gösterdi" dedi.
"İÇPAZARDA
2006 CİROMUZ 680 MİLYON YTL"
Başarılarının altında yatan en önemli sebebin, üretimin her aşamasında kaliteye verdikleri önem olduğunu dile getiren Yurdagül, "Ülker Grubu,1950 yılından beri çikolata ve çikolata kaplı ürünler üretiyor. 2006'da bu alandaki ciromuz iç pazarda 680 milyon YTL'ye ulaştı. Türkiye'deki çikolata pazarı 2007 yılında tonaj bazında yüzde 12 büyüyecek. Biz de bu dönemde ciromuzu yüzde 20 artırmayı hedefliyoruz" diye konuştu.
"ÇİKOLATA PAZARINDA 6 ÜRÜNÜMÜZ YÜZDE 32 PAYA SAHİP"
Bugün Türkiye'de yaşayan her bireyin yılda ortalama 86 adet Ülker ürünü tükettiğini kaydeden Yurdagül, dünyada sürekli değişen trendlerin de etkisiyle bazı ürünlerinde ambalaj yenileme yoluna gittiklerini belirtti. Ülker'in 2006 yılında, günde ortalama 17 milyon adet çikolata ve çikolata kaplı ürün ürettiğine işaret eden Yurdagül, Ülker'in Halley, Ülker Çikolata, Ülker Çikolatalı Gofret, Albeni, Metro ve Coco Star'dan oluşan 6 ürününün pazarın yüzde 32'sine sahip olduğuna dikkat çekti. Yurdagül, ambalaj değişikliklerinin şimdilik pazarın yüzde 12'sine sahip olan Albeni, Metro ve Coco Star ürünlerinde gerçekleştirildiğini sözlerine ekledi.
"ÜRETİM BANDIMIZI 58'E ÇIKARACAĞIZ"
Yurdagül, 2006 yılındaki toplam ihracatlarının 400 milyon dolara ulaştığını belirterek, "Çikolata binamızı büyütüyoruz. Mevcut 53 üretim bandımızı 58'e çıkaracağız" dedi. 7 ülkedeki toplam 10 fabrikadaki üretim ile de yine 400 milyon dolarlık kazanç elde ettiklerini ifade eden Yurdagül, böylelikle dış pazarlarda 800 milyon dolara varan gelir sağladıklarını kaydetti.
"YERLİ-YABANCI RAKİP AYRIMI YAPMIYORUZ"
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Yurdagül, bir soru üzerine, iç pazarda yabancı ya da yerli rakip gibi bir ayrım yapmadıklarını vurguladı. "Oyunu doğru oynayan rakip, pazarı büyütür" diyen Yurdagül, Türkiye'deki çikolata üretiminin yılda 1.5 kiloyken, bu rakamın İsviçre'de 10.2 kilo olduğuna işaret etti. Yurdagül, "Türkiye'de çok büyük bir pazar var. Biz rekabetçi bir şirketiz. Bu konuda uzun soluklu bir deneyimimiz var. Yeter ki oyuncular, oyunu kuralına göre oynasın" diye konuştu. Türkiye'de özellikle bayram öncelerinde çikolata satışlarının patladığına dikkat çeken Yurdagül, "Türkiye'de her bayram öncesinde ve bayram zamanında çikolata satışları 8 kat artıyor" dedi.
Ülker Grubu Çikolata Kategori Müdürü Şebnem Nasi de AC Nielsen'in Markalar 2005 Raporu'na göre, Türkiye'de Ülker'in çikolata denince yüzde 58 ile ilk akla gelen marka olduğunu söyledi. Bazı Ülker ürünlerinin isimleri de eklendiğinde, bu oranın yüzde 64'e çıktığını dile getiren Nasi, "Günde 17 milyon adet çikolata ve çikolata kaplı ürün üretiyoruz. Bir aylık üretimimizle dünya çevresinde çikolatadan bir ekvator oluşturabiliyoruz. Bir yıllık üretimimizle 40 katlı 3 adet gökdelenin içini doldurabiliyoruz" diye konuştu.
"YENİ TRENDLERİ YOUTUBE GENÇLİĞİ BELİRLİYOR"
Türkiye'de çikolata tüketenlerin yüzde 60'ının 15-34 yaş grubunda olduğunu kaydeden Nasi, günümüz gençlerinin "içerik kuşağı" olarak tanımlandığını, her alanda var olma ve kendini gösterme ihtiyacı hissettiklerini vurguladı. Nasi, "Gençler artık, on-line yaşıyorlar. İnternetteki içeriği zenginleştiriyorlar. MSN, Youtube gibi paylaşımı esas alan siteler en popüler siteler" dedi. Bu yeni trend doğrultusunda Albeni, Metro ve Coco Star ürünlerinde ambalaj değişikliğine gittiklerini ve raflarda kendini daha çok fark ettirecek ürünler hazırladıklarını dile getiren Nasi, "2007 yılında da değişen trendler doğrultusunda yeniliklerimiz devam edecek" diye konuştu.(ANKA)