|
|
|
Tüketicinin güveni arttı
Tüketici Güven Endeksi, bu yılın Kasım ayında, bir önceki aya göre yüzde 1,95 oranında artarak 93,35'e yükseldi. Endeks, bu yılın Ekim ayında 91,56 düzeyindeydi.
Güven endeksindeki artış, tüketicilerin ''mevcut ve gelecek dönem satın alma güçlerine, gelecek dönem genel ekonomik duruma ve iş bulma olanakları ile mevcut dönemin dayanıklı tüketim malı satın almak için uygunluğuna dair değerlendirmelerinin iyileşmesinden'' kaynaklandı.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ile Merkez Bankası tarafından her ay ortaklaşa düzenlenen ve tüketicilerin harcama, davranış ve beklentilerinin değerlendirildiği, ''Tüketici Eğilim Anketi''nin, 2006 Kasım ayı sonuçları açıklandı.
Endeksin
alt kalemleri ve değişim oranlarına bakıldığında da mevcut dönemde satınalma gücü endeksi, Ekim ayına göre artarak 83,47'den 84,99'a, gelecek dönem satın alma gücü endeksi de 85,77'den 88,30'a çıktı.
Gelecek dönem genel ekonomik durum 85,82'den 88,71'e, gelecek dönem iş bulma olanakları endeksi de 87,05'den 87,98'e, mevcut dönemin dayanıklı tüketim malı satın alma için uygunluğu endeksi ise 115,70'den 116,75'e çıktı.Endeksin 100'den büyük olması tüketici güveninde iyimser durum, 100'den küçük olması tüketici güveninde kötümser durum, 100 olması ise tüketici güveninde ne iyimser ne de kötümser durum olduğunu gösteriyor.
(AA)
|