Birleşme pazarlık gücünü artırdı, daha rekabetçiyiz
Migros Genel Müdürü Bulgu, Migros-Tansaş birleşmesinin yarattığı ölçek avantajına dikkat çekerek, "Ürünleri alırken daha çok bastırıyoruz, faaliyet kârımız arttı" dedi.
Migros Genel Müdürü Aziz Bulgu, 2005 sonunda Tansaş'ın gruba katılmasıyla ölçek avantajını yakaladıklarını, bunu satın alma avantajına ve raflara da yansıtarak "Migros pahalıdır" imajını değiştirdiklerini belirtti. Geçtiğimiz yıl bir önceki yıla göre yüzde 7.6 oranında büyürken 2006'da Tansaş etkisiyle büyümenin yüzde 10'a ulaştığını söyleyen Bulgu, "Birleşmelerin en kritik alanı olan mükerrerlik, üst üste konan değeri bütünde küçültebilir. Biz birleşmenin sancısını iyi göğüsledik. 2005 sonunda Migros Tansaş etkisi hariç 2 milyar YTL ciro yapmıştı. Tansaş Macro ile birlikte 1.27 milyar YTL ciro sağladı. Birleşme ile 3.35 milyar YTL olan ciroya organik büyüme de katkı yaptı ve 2006 yurtiçi ciromuzun 3.7 milyar YTL olacağı kesinleşti" dedi.
HEDEFİMİZ 7 MİLYAR YTL Aziz Bulgu, Tansaş satın alması ve entegrasyon ile birlikte büyümeye
devam ederek 2006'da yurtiçinde yüzde 78 büyümenin gerçekleştiğini vurgulayarak şirketin bu yıl 4.8 milyar YTL olacak kombine cirosunun 2008'de 6.3 milyar YTL'yi geçeceğini ve 2009'da 7 milyar YTL kombine ciro hacmine ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.
ŞOK'A AĞIRLIK VERDİK 2006'da açılan 100 yeni mağazanın 50'sinin Şok formatında olduğunu söyleyen Aziz Bulgu, "Müşteride indirim marketlerine olan ilgiyi farkettik ve Şok'ları yeni baştan ele aldık, fiyatlar daha rekabetçi oldu. 'Vatandaş vatandaş olalı böyle ucuzluk görmedi' sloganıyla Şok'larda satış yüzde 30-35 arttı" dedi. Müşterilerin yüzde 20'sini "yüzer- gezer", yani ucuz ürünün peşinden tüm marketleri gezen türde olduğunu söyleyen Bulgu, "Bir yağ için markete gelen, sonra başka ihtiyacı için diğer marketleri gezen müşteriler var. Özellikle emekliler kampanyalara çok meraklı" diye konuştu.