|
|
|
İzmirliler ihbarcı, İstanbullular dalgacı çıktı
Gelir İdaresi'ne göre Alo Maliye hattını İzmirliler ihbar, Ankaralılar danışma için kullanıyor.
Gelir İdaresi Başkanlığı, Alo Maliye 189 hattını yeni yılda Vergi İletişim Merkezi olarak yeniden yapılandıracak. Gelir İdaresi'nin değerlendirmesine gore, halen her ilde lokal olarak hizmet veren hatta geçen yıl 580 bin 914 telefon geldi. İstanbul'daki Alo Maliye hattı 290 bin, Ankara'daki hat 173 bin, İzmir'deki hat da 46 bin kez arandı. Alo Maliye hattına en az ilgi gösteren il, bu ildeki telefonun sadece 2 kez çaldığı Iğdır oldu. Hatta gelen telefonların yüzde 44'ünün Gelir İdaresiyle hiç alakası olmayan, saçma sapan konulara ait olduğu belirlendi. İzmirliler söz konusu hattı daha çok "ihbar'', Ankaralılar ''danışma'' amaçlı kullanırken, İstanbulluların fuzuli konularla Alo Maliye hattını meşgul ettiği ortaya çıktı. Geçen yıl İzmir'den Alo Maliye'ye 8 bin 452 ihbarda bulunuldu. Bu sayı İstanbul'da 7 bin 200'de kalırken, İstanbul'daki ilgisiz arama sayısı 209 bin olarak tespit edildi. Bu arada, vatandaşların, vergi dairelerine en fazla trafik cezası yatırmak, vergi ödemek ve temiz kağıdı almak için uğradıkları belirlendi.
|