|
|
|
Almanya'daki gurbetçiler ayda 8 kere Türkiye'yi arıyor
Almanya başta olmak üzere Avrupa'da telekomünikasyon alanında faaliyet gösteren European Telecommunication Holding (ETH AG) CEO'su Şevki Kuyulu, Avrupa etnik pazarına yönelik telekomünikasyon hizmetinde ve Türkiye'de alternatif operatörler arasında pazar lideri olmayı amaçladıklarını belirterek, "Almanya'nın şok mağazası olmayı hedefliyoruz" dedi. Kuyulu, şirketin Frankfurt'taki merkezinde düzenlediği basın toplantısında, 1998 yılında yüzde 75'i Türk, yüzde 25'i Alman ortaklığıyla kurulan ETH AG'nin Almanya'da özellikle Türk, Rus, Polonyalı ve Balkan kökenlilerden oluşan etnik pazara yönelik ürün ve hizmetler sunduğunu söyledi. Kuyulu, Almanya'da yaptıkları toplam yatırım miktarının 45 milyon Euro'yu, 1998 yılından bu yana cirolarının da 450-500 milyon Euro'yu bulduğunu bildirdi. Almanya'daki telekomünikasyon sektörünün yüzde 18'inin etnik pazar olduğunu kaydeden Kuyulu, Türkiye'de de Millenicom aracılığıyla faaliyet yürüttüklerini söyledi. Kuyulu'nun verdiği bilgiye göre, Almanya'da yaşayan bir Türk ayda ortalama 8 kere Türkiye'yi arıyor, her görüşme 8-10 dakika arasında değişiyor.
|