|
 |
 |

  |
|
"Türkiye'yi olumsuz etkiler"
Denizcilik Müsteşarlığı eski Deniz Ulaştırması Genel Müdürü Ali Kurumahmut, bir sitede yayımlanan konuyla ilgili yazısında, Gümrük Birliği'nin bir gereği olarak deniz ve hava limanlarının Rum bayraklı gemi ve uçaklara açılmasının Türk ekonomisi ve özellikle Türk deniz ticareti üzerindeki olumsuz etkisi büyük olacağını savundu. Kurumahmut, yaklaşık 300 milyar dolar yıllık katma değer sağlayan dünya deniz ulaştırması pastasında, Akdeniz havzasının payının yaklaşık yüzde 30 olduğunu, Türkiye'nin bu pastadan aldığı payın yüzde 1 düzeyinde kaldığını vurguladı. Karamuhmut, Türkiye'nin dünya yüklerinin yüzde 3.4'ünü taşıdığını kaydetti. Karamahmut, "Dış ticaret taşımacılığında milli filosunun payı yüzde 25'in altına düşmüş olan ve dünya sıralamasında 24'üncü sırada bulunan Türk deniz ticaret filosu, güçlü bir deniz ticaret filosuna sahip olan Güney Kıbrıs Rum Yönetimi'nin rekabeti sonucunda elindekini de büyük ölçüde kaybedebilecek; Rum- Yunan ikilisinin ticari ablukasına maruz kalması muhtemel olacaktır. " dedi.
|