|
|
|
|
|
0-100 km/s'yi 3.9 sn'de görüyor
PORSCHE'NİN 32 yıllık 911 Turbo geleneğinin son halkasını temsil eden yeni nesil 911 Turbo, en hızlı otomobiller arasında yer alıyor. Porsche'nin 480 bg'lik motorla donattığı yeni nesil 911 Turbo, özellikle gövdesine eklenen hava kanalları ve büyüyen arka spoyleri ile dikkati çekiyor. Yeni 911 Turbo, öncekine göre 60 bg daha güçlü. Yeni 911 Turbo, 0'dan 100 km/s hıza çıkmak için manuel şanzımanla 3.9 sn., isteğe bağlı Tiptronic S şanzımanla ise 3.7 sn.'ye ihtiyaç duyuyor. İsteğe bağlı olarak sunulacak ve bir ilk olma özelliğine sahip "Sport Chrono Package Turbo" paketinde ise 911 Turbo müşterilerine adeta fabrika çıkışlı bir modifikasyon imkanı sunuluyor. Vites topuzunun üstündeki "sports" butonuna basılmasıyla turbo sisteminin overboost moduna geçmesi ve maksimum torkun 60 Nm artarak 680 Nm'ye çıkması sağlanıyor. Turbo basıncının kısa süre için 0.2 bar arttırılmasıyla elde edilen bu tork artışı, doğal olarak performansa olumlu etki ediyor. Örneğin manuel şanzımanlı 911 Turbo, 5. vitesteki 80-120 km/s ara hızlanmasını 0.3 sn daha kısa sürede yani 3.5 sn'de tamamlayabiliyor. İlk olarak Type 993 nesil 911 Turbo'da uygulanmaya başlayan dört tekerlekten çekiş sistemi kullanımı, Type 997 kasa 911 Turbo'da da devam ediyor. 911 Turbo'nun yeni nesli, 911 ailesinin genel tasarım yapısını taşısa da kendine has karakteristik farklılıklara sahip. Aracın profilinde yeniden tasarlanmış hava kanalları, intercooler'lar için gereken daha fazla soğuk hava girişi sağlar hale getirilmiş. Yeni nesilde eski 911 Turbo'dan farklı olarak 22 mm daha geniş arka spoyler öne çıkan görsel detaylar arasında.
|