|
|
Tadı ve görüntüsü değişti ama hala revaçta
"Şeytan kadar kara, cehennem kadar sıcak, melek kadar saf, aşk kadar da tatlı..." Gelmiş geçmiş en büyük diplomatlardan biri olarak anılan Charles Maurice de Talleyrand, yüzyıllar önce kahveyi bu sözlerle tanımlardı. Aradan geçen zaman karalığını, sıcaklığını, saflığını ve tatlılığını değişime uğratsa da kahve her daim insanoğlunun vazgeçilmezleri arasında kaldı.
Kahveye yönelik damak tadının değişiminde ve kahve kültürünün yaygınlaşmasında Amerikan Starbucks firmasının önemli bir rolü var. İlk şubesi 1971'de Jery Baldwin, Zev Siegel ve Gordon Bowker tarafından açılan Starbucks, ardından Avrupa ve Asya'da da şubeler açtı. Böylece kahve tutkunları espresso, capuccino, cafe latte, frappucino gibi koyusundan açığına, sütlüsünden çikolatalısına hatta buzlusuna kadar farklı lezzetlerle tanıştı. Türkiye'deki ilk şubesi 2003 yılında Nişantaşı'nda açılan ve bugün ülkemizde 20'yi aşkın şubesi bulunan firma, tüm zamanların en başarılı pazarlama şirketi olarak nitelendiriliyor. Starbucks'ın karton kutularda satılan kahveleri, Türkiye'de özellikle gençlerden büyük rağbet görüyor.
90'I
AŞKIN LEZZET Gloria Jeans de dünyada ve Türkiye'de bağımlılık yaratan tatlarıyla kahve sektörünün önde gelen firmalarından biri. Amerikan menşei kuruluşun mönüsünde espresso'dan macho'ya, capuccino'dan özel karışımlı Türk kahvesine kadar 90'ı aşkın kahve var. Türkiye'ye Mydonose Grup tarafından getirilen firmanın sıcak kahveleri kadar soğuk ve karışımlı kahveleri de rağbet görüyor.
|