Boyner Mağazacılık Genel Müdürü Aslı Karadeniz, palto, bot gibi kışlık ürünlerde henüz satış olmadığından yakındı ve "Havalar soğumayınca hiç kimsenin içinden bu ürünleri satın almak gelmiyor" diye konuştu.
Park Bravo'nun patronu Kamil Özçoban da kalın kışlık ürünlerin olduğu gibi durduğunu belirterek şöyle dedi: "İnsanlar üşümeden palto almıyor. Zaten kaloriferli evler ve işyerleri yüzünden talep iyice azalmıştı."
Bizi bu güzel havalar mahvetti!
Küresel ısınma tüm dünyayı tehdit ediyor. Mevsim normalleri üzerindeki hava sıcaklığı hazır giyimcilerin kışlık ürünlerini vitrinde bıraktı. Bazı şirketler kalın iplik işleyen makineleri elden çıkarıyor Aralık ayının ortasına gelindiği bugünlerde Türkiye'nin kayak merkezleri de 'kar' özlemi içinde. Geçen yıl bu tarihlerde sezonu açan kayakçılar, her gün hava durumunu izliyor.
1- Üşümeden alınmıyor paltolar rafta bekliyor 'Tüketici üşümeden almıyor' diyen hazır giyimciler, kalın kışlık ürünlerde satışın henüz başlamadığını söylüyor Küresel ısınma nedeniyle bir türlü gelmeyen kış, hazır giyimcileri de zora soktu. Vatandaşlar, mağazalarda yerini alan kış sezonu ürünlerine mevsim normallerinin üzerinde seyreden hava nedeniyle henüz ilgi göstermiyor. Özellikle, kürklü bot, çizme, palto gibi kalın kışlık ürünler vitrinlerde alıcı bekliyor. Boyner Mağazacılık Genel Müdürü Aslı Karadeniz, kış sezonu ürünlerinin mağazalara gelmiş olmasına rağmen, palto, bot gibi kışlık ürünlerde satışların henüz başlamadığını söyledi. "Ürünler hazır,ama havalar soğumayınca vatandaşı içinden henüz bu ürünleri satın almak gelmiyor. Biz de gözümüzü havaya diktik, bir anlamda kar duasına çıktık" diye konuşan Karadeniz, önümüzdeki haftalarda soğuk havaların gelmesiyle satışların hız kazanmasını beklediklerini dile getirdi.
Dünya da böyle Park Bravo'nun patronu Kamil Özçoban da, kalın kışlık ürünlerin 'olduğu gibi durduğunu' söyleyerek, "İnsanlar ayağı su çekmeden bot almıyorlar, üşümeden palto almıyorlar" dedi. Sektörün zaten 2 senedir zor şartlar yaşadığını vurgulayan Özçoban, soğuk havayı bekleyenin yalnızca Türk hazır giyimciler değil, tüm dünyadaki hazır giyimciler olduğunubelirtti. Özçoban, son yıllarda zaten çok kalın ürünlerden kaçındıklarını kaydederek, bunun nedenini de tüketicilerin çoğunlukla kaloriferli evlerde yaşayıp kaloriferli ofislerde çalışması olarak gösterdi. "Kaban, manto, çizme, bot... Bunlar hep vitrinlerde duruyor" diye devam eden Özçoban, indirimlerin genellikle aralık ayında başladığının altını çizerek, şunları söyledi: "Bizim sektörde genelde indirimler yumuşak bir oranla başlar, yüzde 40 gibi, sonra yüzde 50-60 hatta 80'e kadar gider, stokları eritmek için. Şimdi biz soğuğu beklerken indirim sezonu da gelecek. Biz de gözümüzü diktik, soğuk havayı bekliyoruz."
'Satışlar ocaktabaşlar' Yargıcı'nın patronu Emir Yargıcı, hava soğuyunca kalın ürünlere olan ilginin doğal olarak artacağını belirterek, en çok paltoyu ocak ve şubat aylarında sattıklarını kaydetti. "Bizim ocak ayında zaten indirimimiz de başlar" diye devam eden Yargıcı, dolayısıyla ocak ayında hem soğuklar hem de indirimin yardımıyla esas kışlık ürün satışlarının başlayacağına inandığını ifade etti. Yargıcı, çoğu tüketicinin arabasından evine ve işine gittiğini, sokakta yürüme alışkanlığının çok yaygın olmaması nedeniyle de zaten çok kalın kışlık ürünlerin son yıllarda ilgi görmediğini de sözlerine ekledi.