Avrupa'nın üçüncü büyük beyaz eşya devi Arçelik, yurtdışında Beko markasıyla büyüme stratejisi çerçevesinde 2010 yılına kadar 6 milyar Euro konsolide satış rakamı hedefliyor.
Koç Topluluğu şirketlerinden Arçelik, 5 yıl önce 247 milyon Euro olan uluslararası satışlarını bu yıl yaklaşık 1,4 milyar Euro seviyesine çıkaracak. Koç Holding Başkanı Mustafa Koç, Antalya'da düzenlenen 2. Uluslararası Beko Yetkili Satıcılar Toplantısı'nda yaptığı konuşmada, 2005'de öncü faaliyet alanlarından biri olarak belirledikleri dayanıklı tüketim sektöründe, gerek üretim adedi, gerekse ciro olarak liderliği sürdürdüklerini vurguladı. Bu sektörde faaliyet gösteren şirketleriyle toplam 281 milyon YTL'lik yatırım harcaması gerçekleştirdiklerine işaret eden Koç, Arçelik'in 2005'te bir önceki yıla göre yüzde 4'lük büyüme ile Avrupa'nın en büyük
üçüncü beyaz eşya üreticisi konumuna geldiğini anımsattı. BEKO BAŞARI HİKAYESİ Koç Holding Dayanıklı Tüketim ve İnşaat Grubu Başkanı Bülent Bulgurlu da, 5 kıtada 100'den fazla ülkede ürün ve hizmeti tüketicilere sunan Beko markasının, bir başarı hikayesi olduğunu dile getirdi. Arçelik'in beyaz eşyada yüzde 50'nin üzerindeki pazar payıyla liderliğini açık ara sürdürdüğünü bildiren Bulgurlu, Arçelik'in 5 yıl önce 247 milyon Euro seviyesinde gerçekleştirdiği uluslararası satışlarını 2005'te 1,2 milyar Euro'ya ulaştırmasının, şirketin Beko markasıyla yurt dışında büyüme stratejisinin gerçekleştiğinin en somut kanıtı olduğunu vurguladı.