kapat
   
19 Kasım 2006 Pazar
 
SABAH Gazetesi
 
Servislerimiz
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Bakkala gidip markette harcıyoruz
Plan yapıyoruz ama planda olmayanı da satın alıyoruz

Bakkala gidip markette harcıyoruz

Türk tüketicisi bakkal ve pazardan vazgeçemiyor. Tüketici ayda 18 defa bakkaldan alışveriş yaparken, 3 kişiden biri her hafta pazara gidiyor. Buna karşılık, harcamaların büyük kısmı marketlerde yapılıyor.

Süpermarketlerin sayısının hızla arttığı günümüzde tüketiciler bakkal ve pazarlardan vazgeçemiyor. Türk tüketicisi ayda ortalama 18 defa bakkaldan alışveriş yaparken, 3 tüketiciden biri her hafta açık ve sabit pazarlara uğruyor. Buna karşılık, gıda, içecek, temizlik ve kişisel bakım gibi ürün kategorilerinde yapılan alışverişlerde harcamaların çok büyük bir bölümü hipermarket ve süpermarket kanalına gidiyor. Bu tip ürünlere yapılan harcamalarda en çok parayı bakkallara veren tüketicilerin oranı sadece yüzde 1. ACNielsen'ın dünyada 2001 yılından itibaren, Türkiye'de de son iki yıldır yaptığı "Shopper Trends" araştırmasına göre, süpermarket tercihlerinde ise lokasyon, yani yakınlık, fiyatın önüne geçiyor. 13 ilde 18 ile 64 yaş arası bin kişiyle yapılan görüşmeler sonucunda ortaya çıkan tabloya göre, fiyat ikinci belirleyici etmen olarak değerlendiriliyor. Tüketiciler, market fiyatlarını takip ediyor ve fiyat değişikliklerini özellikle de alışverişini yaptıkları ürün kategorileri için fark ediyorlar. Belirtilen bu
ana kriterler dışında tüketiciler aynı zamanda alışveriş yaptıkları marketlerden yüksek kaliteli ürün ve markaları sunmasını, ihtiyaç duyulan ürünleri hızlı ve kolay bir şekilde bulmayı, ürünlerin sunumunu ve marketin ferah ve geniş olmasını da bekliyorlar.

HAFTASONU ALIŞVERİŞİ
Haneye yapılan toplu alışverişlerde tüketicilerin yüzde 51'i ayın başını tercih ediyor. Ay ortası ise tüketicilerin yüzde 37'si tarafından tercih ediliyor. Toplu alışverişler için tercih edilen günlere bakıldığında hafta sonu günlerinin yüzde 70 tarafından tercih edildiği görülüyor. Pazar günleri daha az tercih edilmeye başlanırken, cumartesilerin payı artıyor. Tüketiciler özellikle öğleden sonra ve akşam saatlerini alışverişe ayırmayı tercih ediyorlar. Alışverişe ayrılan süre bir yıl öncesine göre düşüş gösteriyor. Öte yandan, hane alışverişinin büyük bir bölümünü bayanların gerçekleştirdiği ülkemizde erkekler de yüzde 24 ile alışveriş yapan grup içerisinde. Erkekler özellikle alışveriş kendileri yapmasalar da alışveriş kararını yönlendiriyorlar.

1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Uzan beni izletiyor, komplo kuruyor
 Başbakan elektrik zammı fırçası attı!
 Keban'ın 3 yıllık üretimi çalındı
 Devlet belediyelerle uzlaştı en kârlı il Kocaeli çıktı!
 'Futbola sponsor olmak Fortis için bir yatırım aracı oldu'
 Çağlayan: Güler Hanım ucuz enerji mi alıyor?
 'Aralıkta Türk gazı kullanacağız'
 İmtiyaz sözleşmesi için onay gerekiyor
 Yuropet kendine İngiliz ortak buldu
 18 milyon yolcu ucuz uçağa koştu
 2 bini aşkın gösterici G20'yi protesto etti
 Stratejik satışa Bush onayı
 Visa CEO'su görevi bıraktı
 Şirketlerden
ŞÜKRÜ BİNAY
Dövize müdahalede görüş ayrılığı
IMF'nin 10 Kasım'da...
NURAN YILDIZ
Mehmet Ağar'a 10 öneri
Sayın Ağar, sizi ne zaman...
atv'den, Türk televizyon tarihinin en büyük ödülü
atv'de yayınlanan "Mega Milyoner" yarışma programına İstanbul'dan...
İşte MTV'nin 'yaşlı' dediği Ajda Pekkan
MTV'nin yaşlı diye klibini yayınlamadığı Ajda Pekkan, konserinde 2...
Asırlardır ekümeniğiz
Asırlardır ekümeniğiz
"Altıncı asırdan beri bu unvanı taşıyoruz. Ekümenik sözünün siyasi...
Sefasını erkek sürüyor cefasını kadın çekiyor
Sefasını erkek sürüyor cefasını kadın çekiyor
GAP bölgesinde yapılan araştırmaya göre aşiret düzeni sosyal...
IMKB
E: 38.433 D:% -2,13
DOLAR
S: 1,443 D:% 0,104
EURO
S: 1,844 D:% -0,135
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu