Türk tüketicisi bakkal ve pazardan vazgeçemiyor. Tüketici ayda 18 defa bakkaldan alışveriş yaparken, 3 kişiden biri her hafta pazara gidiyor. Buna karşılık, harcamaların büyük kısmı marketlerde yapılıyor.
Süpermarketlerin sayısının hızla arttığı günümüzde tüketiciler bakkal ve pazarlardan vazgeçemiyor. Türk tüketicisi ayda ortalama 18 defa bakkaldan alışveriş yaparken, 3 tüketiciden biri her hafta açık ve sabit pazarlara uğruyor. Buna karşılık, gıda, içecek, temizlik ve kişisel bakım gibi ürün kategorilerinde yapılan alışverişlerde harcamaların çok büyük bir bölümü hipermarket ve süpermarket kanalına gidiyor. Bu tip ürünlere yapılan harcamalarda en çok parayı bakkallara veren tüketicilerin oranı sadece yüzde 1. ACNielsen'ın dünyada 2001 yılından itibaren, Türkiye'de de son iki yıldır yaptığı "Shopper Trends" araştırmasına göre, süpermarket tercihlerinde ise lokasyon, yani yakınlık, fiyatın önüne geçiyor. 13 ilde 18 ile 64 yaş arası bin kişiyle yapılan görüşmeler sonucunda ortaya çıkan tabloya göre, fiyat ikinci belirleyici etmen olarak değerlendiriliyor. Tüketiciler, market fiyatlarını takip ediyor ve fiyat değişikliklerini özellikle de alışverişini yaptıkları ürün kategorileri için fark ediyorlar. Belirtilen bu
ana kriterler dışında tüketiciler aynı zamanda alışveriş yaptıkları marketlerden yüksek kaliteli ürün ve markaları sunmasını, ihtiyaç duyulan ürünleri hızlı ve kolay bir şekilde bulmayı, ürünlerin sunumunu ve marketin ferah ve geniş olmasını da bekliyorlar.
HAFTASONU ALIŞVERİŞİ Haneye yapılan toplu alışverişlerde tüketicilerin yüzde 51'i ayın başını tercih ediyor. Ay ortası ise tüketicilerin yüzde 37'si tarafından tercih ediliyor. Toplu alışverişler için tercih edilen günlere bakıldığında hafta sonu günlerinin yüzde 70 tarafından tercih edildiği görülüyor. Pazar günleri daha az tercih edilmeye başlanırken, cumartesilerin payı artıyor. Tüketiciler özellikle öğleden sonra ve akşam saatlerini alışverişe ayırmayı tercih ediyorlar. Alışverişe ayrılan süre bir yıl öncesine göre düşüş gösteriyor. Öte yandan, hane alışverişinin büyük bir bölümünü bayanların gerçekleştirdiği ülkemizde erkekler de yüzde 24 ile alışveriş yapan grup içerisinde. Erkekler özellikle alışveriş kendileri yapmasalar da alışveriş kararını yönlendiriyorlar.