'Futbola sponsor olmak Fortis için bir yatırım aracı oldu'
Son iki sezondur Türkiye Kupası'nın resmi sponsoru olan Fortis'in sponsorluk yöneticisi Devriese, sponsorluk bütçelerinin yüzde 60'ını kurumsal değerleriyle örtüştüğü için spora ayırdıklarını söyledi.
Belçika merkezli Fortis'in Dışbank'ın yüzde 93.3 orandaki hissesini 2005'te satın alarak Türk finans sektörüne girmesinin üzerinden 1.5 sene geçti. Fortis, 2 sezondur Türkiye Kupası'nın da resmi sponsoru. Fortis'in sponsorluk uygulamaları hakkındaki soruları yanıtlayan Fortis Sponsorluk Yöneticisi Pascale Devriese, bankanın Anderlecht'e 27 senedir marka sponsoru olduğunu, şirketler için sponsorlukların bir yatırım aracı olduğunun altını çizdi. Devriese, futbolda doğal olarak bulunan sonuca odaklanmak, performans, takım ruhu, cesaret gibi değerlerin Fortis'in kurumsal değerleriyle örtüştüğünü ve bu yüzden de sponsorluk bütçelerinin global anlamda yüzde 60'tan fazlasını sportif alana ayırdıklarını belirtti.
'İMAJIMIZ
SAĞLAMLAŞIYOR' Devriese, sözlerine şöyle devam etti: "'Her yatırımda olduğu gibi sponsorlukların sonuçları da net olarak ölçülmeli ve yatırımın karşılığı ortaya konulmalıdır. Marka ve hedef kitle arasında duygusal bir bağ yaratıyoruz. Sponsorluğumuz aynı zamanda marka imajımızın sağlam olarak yerleşmesi için ciddi bir ortam oluşturuyor." Medyadaki görünürlükleri için özel bir program yürüttüklerini ifade eden Devriese, sponsorlukları sadece müşteriler için değil aynı zamanda kendi çalışanları için de avantaj yaratacak şekilde kullandıklarını belirtti. Devriese, "İç etkinlik programları geliştiriyoruz. Çalışanlarımızın şirkete olan bağlılığını artırmada bir araç olarak sponsorluğu kullanıyoruz. İş kulvarlarımızın hedeflerine uygun olacak şekilde özel aktiviteler gerçekleştiriyoruz" dedi.