|
|
|
|
|
|
Motosikletin ayakkabısı
Spor yaparken, dağa çıkarken, sokakta yürürken farklı ayakkabılar kullanırız. Sebebi vücudumuzu ortamın yükünü hissettirmeden, daha rahat hareket ettirebilmektir. Aynı durum otomobil ve motosikletler için de geçerlidir. Yani bu araçların ayakkabıları lastiklerdir. Öncelikle motosiklet lastiği ile otomobil lastiği arasında teknolojik olarak bir fark bulunmamaktadır. Günümüzde otomobil lastiklerinde kullanılan tüm teknolojiler motosiklet lastiklerinde de uygulanır. Bununla birlikte kullanım şartları nedeniyle fiziksel bir takım farklılıklar vardır. En belirgin fark yaslanma açısındadır. Otomobil lastiklerindeki yaslanma açısı çok darken, motosiklet lastiklerinde bu açı çok daha geniştir. Bunun nedeni otomobil dönüş yaparken bile lastikler dik konumdayken, motosikletlerde ise lastiklerin omuz bölgesine daha fazla yaslanmasıdır. Bu nedenle motosiklet lastikleri daha yuvarlak bir profile sahiptir. Bunun dışında kauçuk hamurunda, sırt desenlerinde, ebat ve yanak işaretlemelerinde bir takım farklar vardır. Bununla ilgili geçtiğimiz aylarda Güney Fransa'da ziyaret ettiğimiz Mireval Dunlop test merkezinde değişik zeminlerde motosiklet lastik testleri yapma şansımız oldu. İnanılmaz bir alt yapıya sahip Mireval'de ıslak veya kuru zeminlerde testler yaptık. İşte bu testleri yaptıktan sonra bir motosiklet lastiğinin motor kullanımında ki hayati etkisinin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gördük.
|
|
|
|
|
|
|
|
|