|
|
Auto Show'dan hayat öpücüğü
Ekim ayında otomobil pazarı, ramazan ve bayramın etkisiyle daraldı. Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) verilerine göre, binek otomobil satışları ekimde bir önceki yıla göre yüzde 39.3 oranında düştü. 2006 ocakekim döneminde ise geçen yıla göre yüzde 11.6 gerileme görüldü. Yani otomotiv, ekim ayında kan kaybetti. Kasım ayında ise İstanbul Auto Show 2006 Fuarı'nın rüzgarıyla birlikte umutlar yeniden yeşermeye başladı. 10 gün süren fuar boyunca ciddi satış bağlantıları yapan firmalar, kasım sonundan umutlu. Kasım ayında bir önceki aya göre yüzde 30 büyüme bekleniyor. Auto Show Fuarı, bu anlamda sektöre hayat öpücüğü verdi.
Satışlar 4 bini aştı Genelde Auto Show Fuarı'nda üst sınıf lüks otomobil satışları dikkat çekerdi. Ancak, bu yıl farklı bir gelişme yaşandı. İlk kez küçük ve orta sınıf otomobillerde de ciddi oranda satışlar yapıldı. Otomotiv firmaları 10 günde 100-200 arasında satış bağlantısı yaptı. Böylece 10 gündeki toplam satış 4 bin adeti aştı. Auto Show, Marmara Bölgesi'ni de etkiledi. Marmara Bölgesi'ndeki bayi trafiğinin ikiye katlandığı söyleniyor. Fiat Marka Direktörü Okan Baş, hem fuar süresince alınan siparişlerin hem de yapılan potansiyel görüşmelerin durgun olan pazarı canlandırdığını belirtiyor. Fuar süresince 200'ü aşkın satış yaptıklarını ifade eden Baş, fuarın önümüzdeki günlerde de satışlara olumlu etki edeceğini beklediklerini ifade ediyor. Bütün otomotiv firmalarının yöneticileri de aşağı yukarı aynı görüşteler. Moraller düzelmiş gibi görünüyor. Gerçekten de Auto Show, otomotiv sektörüne hayat öpücüğü ile yeniden soluk aldırdı.
|