GALATAPORT ihalesine yine gireceğiz. İhale için 8.5 milyon dolar harcadık. Yaklaşık 9 koli evrak gönderdik. Bu çalışmaları yeniden yapmamız gerekecek. İstanbul'a Galataport'ta yetmez çünkü Galataport en fazla 2 gemi alır halbuki yüksek sezonda İstanbul'a en az 5-6 geminin gelmesi gerekiyor. Avrupa yakasında bir kruvaziyer limanı gerek. Galataport'taki kruvaziyer, oluşacak gelirlerin toplamınyüzde 15'i. Kalan gelir, oteller ve alışveriş merkezinden gelecekti. Buradan 50 milyon dolar gelir bekleniyordu. Atatürk Havalimanı'nın yıllık ödemesi 50 milyon dolar kiraya karşı 450 milyon dolar geliri var.
*
İhaleye tekrar Royal Caribbean ile birlikte gireceğimiz belli değil. Şirket Ofer'in falan değil. En büyük ortak Norveçli bir armatör. Öyle bir şirketi tekrar ikna etmek çok zor. Tekrar yönetim kuruluna çıkacak onlar da 'tekrar ikna edilmeyeceğini biliyor musunuz' diyecekler.
* Galataport'un yapılacağı alanda emlak yatırımı yapıyorum. Kişisel inancım altyapı itibariyle uzak mesafelerde oturanlarda iş gücü kaybı yaratacağı için en büyük değer artışı Eminönü'nden Şişli'ye kadar olacak. Benim diğer gayrimenkul yatırımlarım da var ancak bunu açıklamam. Bazı kişiler reklam olsun diye benim daire aldığım yerleri açıklıyor.