THY acentesi özel havayolu bileti sattı, yolcuyu kaptı
THY Genel Müdürü Kotil, THY acentelerinin, özel havayolu şirketlerinin biletlerini satmasının yolcu kaybına neden olduğunu ancak tek nedenin bu olmadığını belirtti.
Türk Hava Yolları'nın (THY) 2005 hesaplarını inceleyen TBMM KİT Komisyonu üyeleri, rötarlar kalkışlarla, özel havayollarına kaptırılan yolculara kafayı taktı. THY Genel Müdürü Temel Kotil, THY acentalarının, sözleşmeye aykırı olarak özel şirketlerin biletlerini satması dolayısıyla yolcu kaybı yaşandığını ancak bunun tek neden olmadığını söyleyerek kendini ve şirketi savundu.
RÖTAR BİLANÇOSU Kotil, acentaların diğer iç hat taşıyıcılarının biletlerini de sattıklarına ilişkin bir inceleme raporu hazırlandığını, raporda iç hatlarda THY'nin pazar kayının sebebi olarak acentaların diğer özel havayollarının biletlerini satmalarının gösterildiğini kaydetti ancak başka gerekçelerde olduğunu iddia etti. Kotil, THY Teftiş Kurulu'nun son değerlendirmesinde özel havayollarının biletlerinin ne kadarının THY acentalarınca düzenlendiğine ilişkin sağlıklı bir veriye ulaşılamadığının altını çizdi. THY'den, TBMM'ye ulaşan resmi yazıda, rötar süresindeki artış dikkat çekti. 2004'te ortalama tehir süresinin 51 dakika olduğu 2005'te sürenin yüzde 11 düşerek 46 dakikaya indiği belirtilen yazıda bu yılın ilk 5 ayında ise sürenin 56 dakikaya çıktığı belirtildi. THY'nin uçak başına düşen personele göre verimli şirket olduğunu söyleyen Kotil, "Uçak başına personel Lufthansa'da 225, British Airways'de 166, THY'de 134 kişi" dedi.