Reklamlar gerçek sahiplerini buldu
Moda dünyası Hollywood yıldızlarını yücelttiği devri kapattı ve yeniden profesyonellerle çalışmaya başladı. 90'lı yılların süper modelleri, sonbahar reklam kampanyalarıyla geri döndü.
37 yaşındaki Christy Turlington, 32 yaşındaki Kate Moss, 31 yaşındaki Carolyn Murphy, 36 yaşındaki Naomi Campbell ve 41 yaşındaki Linda Evangelista, 90'lı yılların podyumlara damgasını vuran modelleri arasında yer alıyor. Ancak 90'lı yılların sonlarına gelindiğinde, bu modellerin çoğu reklam kampanyalarındaki tahtlarını Hollywood'un birbirinden ünlü yıldızlarına kaptırmıştı. O dönemde bir markanın kampanyasında bir şöhreti kullanması, o markanın kalitesini artıran bir özellikti. Uzun bir süre de bu yöntem başarılı oldu. Ancak, şimdi o kadar çok şöhret var ki, marka sahipleri yeniden işi profesyonellere bırakmaya karar verdi. Reklam uzmanları da ünlü isimlerin markaların etkisini azalttığı konusunda fikir birliği edince, meydan süper modellere kaldı. Yukarıda adı geçen ünlü kağıt bebekler de, şu sıralar tıpkı eski günlerde olduğu gibi yeniden 'süper' olmanın keyfini yaşıyorlar.
VERSACE ÖNCÜ OLDU Profesyonellerle çalışmaya geri dönen ilk marka, Versace oldu. Daha önce Prince, Demi Moore ve Madonna gibi yıldızlarla çalışan ancak bu yıl yine reklamlarında modellere yer veren Versace, 2006-2007 sonbahar-kış koleksiyonu için Kate Moss, Christy Turlington, Carolyn Murphy'yi bir araya getirdi. Louis Vuitton da Jennifer Lopez, Christina Ricci, Scarlett Johansson ve Uma Thurman'dan sonra, yeni sezon için Kate Moss'u seçti. Bu duruşa en büyük destek ünlü moda dergisi Vogue'dan geldi. Dergi geçen ağustos sayısında anne olmaya hazırlanan 41 yaşındaki Linda Evangelista'yı kapak yaptı.
|