kapat
   
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
'Türkler moda dergilerinden fırlamış gibi'
Modanın 'timsah'ı
73 yılı geride bıraktı
'Türkler moda dergilerinden fırlamış gibi'

'Türkler moda dergilerinden fırlamış gibi'

-Fransa'da doğdunuz ama New York Moda Haftası'na katıldınız. Amerika'ya açılma nedeniniz nedir?
- Bunun aslında üç nedeni var. Birincisi; markamız uluslararası bir marka. Dünyada 120 ülkede satılıyor. İkincisi; Amerika bugün dünyanın bir numaralı pazarı. Ve son olarak da New York Moda Günleri, spor giyim için en doğru adres bence, markamızın lanse edilmesine büyük yarar sağlayacak.

- Avrupa ve Amerika müşterisini karşılaştırdığınızda fark görüyor musunuz?
- Hem evet, hem de hayır. Örneğin, Amerikalı bir rengi severken, Avrupalı o rengi hiç sevmeyebiliyor. Ya da bir model Amerika'da çok popüler olurken, Avrupa'da tutmuyor. Ama markamızın ruhu her yerde aynı olduğu için bize gelen müşteri, ne bulacağını çok iyi biliyor. Timsahımızı, ürünlerimizi, ruhumuzu tanıyan müşteri bize göre her yerde aynı.

- Peki en çok hangi ülkede popülersiniz?
- Çok zor bir soru. 70 yıldır bilinen global bir markayız. Ve inanın dünyanın her yerinde amblemimiz tanınıyor ve Lacoste hayranları var!

- Başarınızın sırrı nedir sizce?
- Başarımızın sırrı geçmişimiz ve başlangıçtan bugüne değişmeyen değerlerimiz bence. Üretimdeki kalitemiz, distrübitör zincirimiz, müşteri hizmetlerimiz ve tasarımlarımızın da katkısı çok büyük. Amblemimizde yansıttığımız değerler, dünyada birçok kişinin hayat felsefesini yansıtıyor.

- Türkiye'de markanızı nasıl görüyorsunuz?
- 1990 yılından beri Türkiye'deyiz. Mağazalarımızın lokasyon ve dekorasyonuyla en iyi temsil edildiği ülkelerden birisi Türkiye.

- Türkiye'ye gelme fırsatınız oldu mu hiç?
- İstanbul'a geldim ve çok beğendim. Benim için İstanbul, Batı'yla Doğu'nun tam bir karışımı. Bir köprü görevi görüyor. Oryantal bir havası da var, Avrupa havası da... Bence, Avrupalı'nın oryantal kültürü görebileceği harika bir yer.

- Türklerin giyimini gözlemleme fırsatı bulabildiniz mi?
- Az önce bahsettiğim Doğu-Batı karışımını insanların giyimlerinde de görebiliyorsunuz. Kimisi çok oryantal giyinirken, kimisi tıpkı Milan, Paris, New York'tan farksız, tıpkı moda dergilerinden çıkmış gibi giyiniyor.

- Lacoste, her geçen gün daha modern ve modaya uygun ürünler yapmaya başladı. Bunun nedeni nedir?
- Aslına bakarsanız, ben aynı fikirde değilim. Stilimizi değiştirdiğimizi düşünmüyorum. 10-15 sene öncesini hatırlarsanız, spor ve moda kavramları birbirleriyle çok alakasız kavramlardı. 1990'ların sonuna doğru bir evrim yaşandı; moda, sporun bir parçası, spor da modanın bir parçası olmaya başladı. Bizim de geçmişimize baktığımızda, bizi temsil eden logomuz timsah, tenis ve golfle bütünleşti. Ve Christophe Lemaire'in 2000 yılında bize katılmasıyla da biz de bu evrimin bir parçası olduk.
DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 Cepheden tribüne bir dostluk hikâyesi
 Sabah kuşağında gündem yaratma sanatı
 'Türkiye sahtekârlara karşı konuşabiliyor'
 Şeytana kim marka giydiriyor?
 Bundan 15 yıl sonra Matrix gerçek oluyor
 İnternet ileride bir suç cenneti olacak
 Altı haftada rüya uzmanı yetişiyor
 Gisele'le daha seksi
 Görünmek isteyenler Galata'ya
 'Kahkaha çok tehditkar bir şey'
 Gezgin vatandaş her yerde
 Oyuncuların 'harika'lar diyarı
 İnsan yönetme sanatı
 Ve kadınlar mitolojiyi keşfetti...
 'Benim amacım Papa'yı korumak'
 Hastalık okulda başlayabilir
 Bugün hayvanlar için ne yaptınız?
 Şehrimize kumpanya geldi
 Günşiray'dan yanıt geldi
    Cumartesi Yazarlar
  » Güncel
    Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
ALİ POYRAZOĞLU
Yetenek ekonomisi
Sekiz yıldır insan kaynakları, takım...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.