|
|
|
|
|
|
Simitçilerin müşteri sayısı hamburgercilerden fazla
Simit Sarayı'nın ortaklarından Haluk Okutur, Türkiye'deki simit kültürünün yaygınlaşması, sinema filmine sponsor olmaları ve hamburgecilerle aralarındaki büyük rekabetle ilgili şunları söyledi:
* Simit Sarayı olarak 30'un üzerinde restoran ve kafemiz bulunuyor. Bu yıl 10 restoran daha açacağız. Bir günde yaklaşık 100 bin simit satıyoruz. Yeni merkezlerin ardından bu sayıyı 500 bine çıkarmayı hedefliyoruz. * Biz 10 milyon dolarlık yatırım ile bir fabrika kurduk. Başlangıçta bu kadar yatırım yapmayı düşünmemiştik ama simit kültürü canlanınca yatırım miktarını artırdık. * Yeni yılda yatırımlarımızı dışa açacağız. İlk talepler Yunanistan, Almanya ve İngiltere'den geldi. Distüribütörlerle anlaştık. Şimdi bu ülkelerin şehirlerinin nerelerinde merkezler açacağımız konusunda çalışıyoruz. Bu üç ülkedeki restoranlar 2007'nin başında açılacak. Daha sonraki dönemde ise Dubai, Suudi Arabistan, Mısır, Küveyt, Doğu Avrupa ülkeleri, Amerika, Çin ve Japonya gibi ülkelerde yer alacağız. * Ürünlerimiz yaklaşık 200 çeşitten oluşuyor. Bu rakam aynı zamanda en zengin çeşide sahip olan tek fastfood ürünüdür. Şu anda bizde yaklaşık bin 200 kişi çalışıyor. Çalışan kişi sayısını Türkiye'de ve yurtdışında açacağımız restauranlarla, iki yıl içinde 5 bin kişiye çıkarmayı hedefleriyoruz. * Simit kültürünün yaygınlaşması, hamburgecileri rahatsız ediyor. Çünkü bizim müşteri sayımız hamburger müşterilenden daha fazla. Ürünleri bizim ürünlerden daha pahalı olduğu için hamburgercilerin ciroları daha fazla olabilir ama müşteri sayısında önde olan simitçilerdir. Simitçilerin müşteri sayısı hamburgecilerin müşteri sayısından 7-8 kat daha fazla.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|