|
|
|
|
|
|
Artık sinema filmlerine bile sponsor oluyorlar!
Bir simitçi hamburgercileri kendi silahıyla vurmaya hazırlanıyor! Ünlü hamburger markalarının filmlere sponsor olmasının ardından, 'Simit Sarayı'nın sahibi Halut Okutur, aynı yönteme başvurdu ve 'Şaşkın' filmine sponsor oldu. Film için özel mönü bile hazırlanacak.
Bir Türk geleneği olan simit ile Amerikan icadı hamburger arasındaki rekabet iyice kızıştı! Bu rekabet; simitçilerin, hamburgercilerin zincirleşme stratejisini benimsemesine yol açtı. Yıllar önce hamburgercilerin izlediği yoldan giderek sinema filmleriyle yaygınlaşmaya hazırlanan Simit Sarayı, işi Türk filmlerine sponsor olacak kadar ilerletti. İlk 'şanslı film' de yakında gösterime girecek 'Şaşkın' filmi...
BİZDE DURUM FARKLI Tabii Simit Sarayı'nın 'Şaşkın' filmine sponsor olması bir hamburgercinin Hollywood yapımı bir filme sponsor olmasından oldukça farklı. Hollywood yapımlarına sponsor olan hamburgecilerin satış noktaları ve ürünleri, film sırasında birçok kez beyazperdede görünebiliyor. Hatta sponsorluğun yüksek miktarlarda gerçekleştiği yapımlarda başrol oyuncusu filmin içinde birkaç kez hamburger de yiyebiliyor. Oysa Türkiye'de Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın yasalarına göre hiçbir firmanın adı, satış noktası veya ürünü bir Türk filminde gösterilemiyor. Aksi takdirde Bakanlık, yapım şirketine 50 bin dolardan başlayan cezalar veriyor. Bu durumda yapımcılar filmlerine sponsor olan firmaların adlarını sadece jenerikte ve afişte kullanabiliyor. Bu şartlar altında Simit Sarayı'nın adı ve satış noktaları, 'Şaşkın'da görünemeyecek, sadece jenerik ve afişte yer alabilecek. Ancak Simit Sarayı, tüm mağazalarında 'Şaşkın' için özel bir mönü hazırlayacak. Filmin romantik- komedi olmasından dolayı simitler ve peynirler kalp şeklinde üretilecek...
MEHMET ÇALIŞKAN - MAGAZİN
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|